„Топлана” доставила исправне рачуне купцима
„Суботичка топлана”доставила је исправне рачуне купцима, иако је притужбе на њих уложио одређени број потрошача ЈКП „Суботичка топлана", речено је на прес-конференцији у Медија-центру у Градској кући, на којој је представљена експертиза рада система даљинског грејања и начина наплате испоручене топлотне енергије града Суботице коју је спровео експертски тим Машинског факултета Универзитета у Београду. Тим поводом, новинарима су се обратили проф. др Војкан Лучанин, руководилац тима и судски вештак, проф. др Маја Тодоровић, члан тима, Златко Маросиук, заштитник грађана града Суботице и Дерво Ахметовић, директор ЈКП „Суботичка топлана”.
На основу увида у достављену документацију, теренског обиласка са осведочавањем у начин рада система даљинског грејања града Суботице, контроле поступака у раду (поштовања техничких и законских норми, начина обрачуна трошкова грејања и издатих рачуна купцима), као и спроведених анализа у оквиру овог документа, експертски тим је, између осталог, навео да се може закључити следеће:
– Производни процес и дистрибуција топлотне енергије ка потрошачима од стране „Топлане” вођен је у свему према техничким правилима струке, као и у складу са важећом регулативом;
– „Топлана” је уведеном аутоматиком у подстаницама обезбедила објекте од могућег прегревања и омогућила потрошачима који имају уграђене ТРВ да сами регулишу количину топлотне енергије коју ће преузети;
– „Топлана” је на исправан начин извршила обрачун трошкова, у свему у сагласности са важећим нормативним актима, важећим тарифним системима и важећим одлукама о ценама за испоручену топлотну енергију;
– „Топлана” је доставила исправне рачуне купцима;
– „Топлана” је благовремено и на одговарајући начин одговорила на рекламације купаца;
– „Топлана” се по питању техничких проблема са објектом Кирешка 4. у свом одговору на притужбу једног станара прецизно изјаснила, али је остао проблем искључених радијатора јер и даље постоји утрошак топлотне енергије коју региструје калориметар, а који је ненаплатив за случај свих затворених вентила.
На основу изнетог, мишљење експертског тима је да:
– Урађеном симулацијом рачуна за посматрани период је доказано да овакво понашање појединих потрошача уз примену једноделног тарифног система, у највећој мери имало штетан утицај на рачуне осталих корисника, са исте подстанице.
– Уведеним дводелним тарифним системом од 1. марта 2016. ће се значајно ублажити ова појава, односно равномерније распоредити трошкови грејања у становима код објеката у којима су станари делимично или потпуно искључили своју топлотну опрему – па ће и ти станари сносити стварне трошкове заједничке потрошње преузете топлотне енергије.
У току марта 2016. године, у складу са својим овлашћењима, заштитник грађана града Суботице је, подсетимо, покренуо поступак за утврђивање основаности сумњи грађана Суботице у испостављене рачуне о утрошку топлотне енергије, који се снабдевају топлотном енергијом из система ЈКП „Суботичка топлана”, за период октобар 2014. – јануар 2016 године.
С тим у вези, одређено је независно правно лице – Машински факултет Универзитета у Београду – да у својству експерта–вештака својом стручношћу провери оправданост сумњи грађана Суботице, те да утврди да ли се у складу са прописима и правилима струке, врши мерење, обрачун и наплата испоручене топлотне енергије корисницима, а који су поднели притужбе/жалбе.
На основу захтева заштитника грађана града Суботице од 1. марта 2016. године и прихватања понуде за израду експертизе/вештачења рада топловодног система и начина наплате испоручене енергије града Суботице, извршена је предметна експертиза од стране Машинског факултета Универзитета у Београду.
ЈКП „Суботичка топлана” има 10.430 корисника. У јануару 2016. године на рачуне „Топлане” уложено је 520 притужби.