Loading...

+381 13 661-122

Grad Subotica

Актуелности

„Топлана” доставила исправне рачуне купцима

13.05.2016.

„Суботичка топлана”доставила је исправне рачуне купцима, иако је притужбе на њих уложио одређени број потрошача ЈКП „Суботичка топлана", речено је на прес-конференцији у Медија-центру у Градској кући, на којој је представљена експертиза рада система даљинског грејања и начина наплате испоручене топлотне енергије града Суботице коју је спровео експертски тим Машинског факултета Универзитета у Београду. Тим поводом, новинарима су се обратили проф. др Војкан Лучанин, руководилац тима и судски вештак, проф. др Маја Тодоровић, члан тима, Златко Маросиук, заштитник грађана града Суботице и Дерво Ахметовић, директор ЈКП „Суботичка топлана”.

10139_1.jpg

На основу увида у достављену документацију, теренског обиласка са осведочавањем у начин рада система даљинског грејања града Суботице, контроле поступака у раду (поштовања техничких и законских норми, начина обрачуна трошкова грејања и издатих рачуна купцима), као и спроведених анализа у оквиру овог документа, експертски тим је, између осталог, навео да се може закључити следеће:  

– Производни процес и дистрибуција топлотне енергије ка потрошачима од стране „Топлане” вођен је у свему према техничким правилима струке, као и у складу са важећом регулативом;

– „Топлана” је уведеном аутоматиком у подстаницама обезбедила објекте од могућег прегревања и омогућила потрошачима који имају уграђене ТРВ да сами регулишу количину топлотне енергије коју ће преузети;

– „Топлана” је на исправан начин извршила обрачун трошкова, у свему у сагласности са важећим нормативним актима, важећим тарифним системима и важећим одлукама о ценама за испоручену топлотну енергију;

– „Топлана” је доставила исправне рачуне купцима;

– „Топлана” је благовремено и на одговарајући начин одговорила на рекламације купаца;

– „Топлана” се по питању техничких проблема са објектом Кирешка 4. у свом одговору на притужбу једног станара прецизно изјаснила, али је остао проблем искључених радијатора јер и даље постоји утрошак топлотне енергије коју региструје калориметар, а који је ненаплатив за случај свих затворених вентила.

На основу изнетог, мишљење експертског тима је да:

– Урађеном симулацијом рачуна за посматрани период је доказано да овакво понашање појединих потрошача уз примену једноделног тарифног система, у највећој мери имало штетан утицај на рачуне осталих корисника, са исте подстанице.

– Уведеним дводелним тарифним системом од 1. марта 2016. ће се значајно ублажити ова појава, односно равномерније распоредити трошкови грејања у становима код објеката у којима су станари делимично или потпуно искључили своју топлотну опрему – па ће и ти станари сносити стварне трошкове заједничке потрошње преузете топлотне енергије.

У току марта 2016. године, у складу са својим овлашћењима, заштитник грађана града Суботице је, подсетимо, покренуо поступак за утврђивање основаности сумњи грађана Суботице у испостављене рачуне о утрошку топлотне енергије, који се снабдевају топлотном енергијом из система ЈКП „Суботичка топлана”, за период октобар 2014. – јануар 2016 године.

С тим у вези, одређено је независно правно лице – Машински факултет Универзитета у Београду – да у својству експерта–вештака својом стручношћу провери оправданост сумњи грађана Суботице, те да утврди да ли се у складу са прописима и правилима струке, врши мерење, обрачун и наплата испоручене топлотне енергије корисницима, а који су поднели притужбе/жалбе.

На основу захтева заштитника грађана града Суботице од 1. марта 2016. године и прихватања понуде за израду експертизе/вештачења рада топловодног система и начина наплате испоручене енергије града Суботице, извршена је предметна експертиза од стране Машинског факултета Универзитета у Београду.

ЈКП „Суботичка топлана” има 10.430 корисника. У јануару 2016. године на рачуне „Топлане” уложено је 520 притужби.