Loading...

+381 13 661-122

Grad Subotica

Актуелности

Десет година рада Канцеларије заштитника грађана

17.06.2016.

– Канцеларија заштитника грађана почела је са радом 16. јуна 2006. године. Скромно – омбудсман и техничка секретарица на VII спрату Нове општине. Захваљујући медијској пажњи, али и заинтересованости грађана, већ те прве године имали смо више од 500 странака, тако да се у 2007. години Канцеларија повећава за још два заменика и пресељава у Градску кућу, на I спрат. Канцеларија тренутно има пет запослених – изјавио је данас, на прес-конференцији у Медија-центру Градске куће, Златко Маросиук, заштитник грађана града Суботице.

10223_2.jpg
 

Уз оцену да је Канцеларија заштитника грађана током ових 10 година постала препознатљива институција која је сачувала независност и самосталност, он је подвукао да у овом времену кризе ауторитета није лако радити у новој, специфичној институцији у оквиру правног система Републике Србије која доноси акте који нису обавезујући и која не изриче санкције, а да јој је основни циљ да – помогне грађанима.

– Рад Канцеларије може да се подели на рад по притужбама против органа управе и јавних предузећа и на рад кроз пријем странака, обраћање грађана у функцији заштите њихових права – представке. Сваки предмет се уредно евидентира и на овај начин до 31. децембра 2015. обрадили смо око 15.000 предмета, а до данас више од 16.000 – навео је Маросиук.

Рад Канцеларије огледа се кроз вођење притужби, истрага, изјашњења органа, па чак и вештачења, казао је Маросиук, и додао да су у предметима у којима је Канцеларија сматрала да би требало донети мишљење и препоруку сви управни органи или јавна предузећа то прихватили и спровели, осим у једном случају (предмет против Туристичке организације града Суботице), где решење изискује велика финансијска средства.

– Део редовног рада у Канцеларији је и спровођење програма бесплатног правног заступања, где услугу пружа Адвокатска комора Суботице без икакве накнаде, и пружање услуга у приградским месним заједницама. Такође, од 2015. године, и промоција и спровођење посредовања – медијације. Сада у Канцеларији имамо већ три обучена медијатора. Један од њих ради на пријему странака, одмах препознаје предмет погодан за медијацију и то предлаже странкама – истакао је Маросиук.

Према његовим речима, притужби је, до сада, било 865, а 15.150 представки. Од појединачних предмета, као најуспешније издвојио је измену става тадашњег Врховног суда Србије о обавезности изјаве о одрицању од отпремнине и спровођење истог става кроз Националну службу за запошљавање у целој Републици, обезбеђење отпремнине за више од 200 радника „29. новембра“ из програма Владе, тренинг ученичке медијације у Гимназији „Светозара Марковић“ и наплату штете на Палићу од грађевинских предузећа са Коридора 10.

– Сматрамо да нам је успешност у решавању предмета између 65 и 70 одсто. Од свих локалних омбудсмана, најбоље смо опремљени, а према једном истраживању ОЕБС-а из 2013. године и најбоље организована канцеларија локалних омбудсмана – нагласио је Златко Маросиук.