Loading...

+381 13 661-122

Grad Subotica

Актуелности

Петља „Суботица-југ“ отворена за саобраћај

23.03.2017.

Градоначелник Суботице Богдан Лабан, председник Скупштине АП Војводине Иштван Пастор и државни секретар у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, Имре Керн, пустили су данас у саобраћај прву деоницу „Ипсилон“ крака, од петље „Суботица-југ“ до кружне раскрснице са Биковачким путем. Вредност изедених радова је око 124 милиона динара.

 10927_1.jpg

После вишегодишњег застоја у изградњи „Ипсилон“ крака, а тиме и измештања теретног саобраћаја из центра града, кренули смо напокон у добром правцу и то захваљујући, пре свега, Влади Републике Србије и премијеру Александру Вучићу са којим смо прошле године договорили наставак радова, истакао је, обраћајући се медијима, градоначелник Лабан.

– Ова фаза завршена је за око сто дана, следи друга фаза која обухвата изградњу пет километара пута који спаја Сомборски и Београдски пут. Петља „Суботица-југ“ знатно ће допринети скраћењу пута до јужног дела града и индустријске зоне која се ту налази – рекао је Богдан Лабан, и додао да локалној самоуправи предстоји уређење градских саобраћајница, првенствено на деоници од НИС Петрол бензинске пумпе на Београдском путу до Биковачког пута (Толминска улица).

– Планирамо да и ту саобраћајницу почнемо да уређујемо за неколико месеци, и трудићемо се да је завршимо у рекордном року – казао је градоначелник Лабан.

За радове на другој фази, подсетио је, планирано је 225 милиона динара, а у пројекцијама буџета Републике Србије за 2018. и 2019. годину предвиђено је укупно 1,8 милијарди динара – једна милијарда у 2018. години и 800 милиона динара у 2019. години.

– Уколико све буде текло по плану, 2020. године Гранични прелаз Келебија биће спојен са Коридором 10 – поручио је градоначелник Лабан.

10927_2.jpg 

Имре Керн је рекао да и оно што је у урађено у претходних 27 година на изградњи „Ипсилон” крака, није пуштено у саобраћај.

– Завршили смо једну малу деоницу, али смо је одмах пустили у саобраћај. То ћемо исто да учинимо и са наредном деоницом, која ће бити уговорена ускоро. Очекујемо да се, ако не буде захтева за заштиту права понуђача, уговор за следећу фазу радова закључи  до 10. априла и да та деоница буде изграђена до јесени – навео је Керн.

Оно што је битно, подвукао је, јесте да се радови планирају у складу са средствима која су опредељена за изградњу обилазнице.

– Могли смо, примера ради, да на ’Ипсилон’ краку градимо мостове, али они тренутно немају функцију и не би испунили очекивања грађана због којих се ово, уосталом, и гради – сматра Имре Керн.

Иштван Пастор је рекао да га често питају због чега је „Ипсилон“ крак – политичко питање, и да он одговара да то није политичко него животно и инфраструктурно питање.

– Битно је да смо се померили са мртве тачке. Већ неколико се најављивало, али надам се да ћемо у овом мандату дочекати да се „Ипсилон“ крак заврши. Нормално да гранични прелаз буде повезан са ауто-путем и да из града изместимо 30.000 тешких камиона – казао је председник Пастор.

„Ипсилон“ крак ће, нагласио је, отворити нова врата за Суботицу и Палић, његов значај није само за град и овај део Војводине, већ за целу Србију.

10927_3.jpg

Компанија „Војпут” из Суботице започела је да гради тзв. „Ипсилон“ крак. Наиме, у Суботици је, 28. децембра 1990. године, потписан уговор између „Војводине пут“ а. д. и Друштвеног фонда за грађевинско земљиште, локлане путеве и комуналије, о изградњи обилазног пута, тзв. „Западне обилазнице“ од Београдског до Сомборског пута, у дужини од 5,1 километар.