Loading...

+381 13 661-122

Grad Subotica

Актуелности

Караван игре представљен и у Суботици

25.11.2017.

Суботица је данас била домаћин Каравана игре, пројекта који реализују Национална фондација за уметничку игру и Београдски фестивал игре, у сарадњи са Министарством културе и информисања, Министарством државне управе и локалне самоуправе Републике Србије, Фондације Арт Ментор из Луцерна и градом домаћином. Циљ пројекта је да кроз уметничке, креативне и едукативне, а пре свега интерактивне програме у 15 одабраних градова у Србији, представи и промовише уметничку игру.

11491_1.jpg 

На конференцији за медије, уприличеној тим поводом у фоајеу Дечјег позоришта, члан Градског већа задужена за област културе Мирослава Бабић рекла је да пројекат Караван игре нуди бројне активности у жељи да се најширој културној јавности, пре свега младим људима и новој публици, приближи класичан балет и савремена игра и, истовремено, другачији културни садржај.

– Караван игре одржава  се под покровитељством председнице Владе Ане Брнабић и Владе Србије, јер је од изузетне важности омогућавање приступа квалитетнијем културном садржају у свим срединама. Град Суботица ће и убудуће да се укључује и подржава пројекте у култури. Надамо се да ће овај пројекат бити настављен и у наредној години – истакла је Мирослава Бабић, и додала да је уметничка игра дисциплина која се у свету препознаје као једна од најважнијих у области креативне индустрије и туризма, али и бенефита које доноси локалном становништву.

Директорка Београдског фестивала игре и Националне фондације за уметничку игру, Аја Јунг, навела је да је Суботица једанаести од 15 градова које обухвата овај пројекат чији је циљ популаризација уметничке игре, пре свега класичног балета и савремене игре кроз различите програме.

– Била је то главна идеја како би дошли до неке нове публике, открили нове таленте, а програм смо конципирали тако да он буде применљив за све генерације. С друге стране, дали смо шансу младим  играчима да изађу са својих сцена и наступају на професионалним сценама ван Београда и Новог Сада. Оно што се види као дугорочнији циљ је мапирање свих ових средина, у смислу шта се ту дешава, да ли има публике, постоји ли интересовање, технички услови и сцене, да ли могу програми уметничке игре да се представљају и развијају у тим срединама зато што знамо да уметничка игра и балет имају можда најзахтевније услове када је у питању њихово извођење – објаснила је Аја Јунг.

Према њеним речима, то је важно да би се видело на који начин убудуће може да се сарађује са градовима који се обиђу, да ли неке од представа које долазе на  Београдски фестивал игре, као и неке велике трупе које нам долазе из света, могу да се представе и у другим градовима како би се направила једна врста мобилности трупа, а не мобилности публике.

– На тај начин, публика би нешто добила и код куће. Велика је глад за уметничком игром, уопште за добрим програмима, а чини се да је у последњих десет година игра у моди, поготово савремена игра – подвукла је Аја Јунг.

Целодневни програм, изведен у Дечјем позоришту, koji je био испуњен часом отвореног балета, затим изложбом посвећеној балетској уметности, креативним радионицама, представама „Мали принц“ и „Часови игре за одрасле и напредне“ и предавањем на тему савремене игре и креативне индустрије,  затворен је Балетским гала концертом првака балета Народног позоришта из Београда, ученика балетске школе Националне фондације за уметничку игру и ученика балетске школе „Димитрије Парлић“, из Панчева.