Loading...

+381 13 661-122

Grad Subotica

Актуелности

ДРИ-Суботица пример добре праксе

18.07.2018.

Седница Одбора за финансије, републички буџет и контролу трошења јавних средстава, Народне скупштине Републике Србије одржана је данас, у Великој већници Градске куће. Дан раније и скупштински Одбор за привреду, регионални развој, трговину, туризам и енергетику, такође је одржао своју седницу, у Суботици.

12011_1.jpg

Председница Одбора за финансије, републички буџет и контролу трошења јавних средстава, др Александра Томић нагласила је да је у складу са Програмом реформи управљања јавним финансијама 2016-2020. године да се седнице које се односе на рад Државне ревизорске институције на  транспарентан начин одржавају и изван Београда.
-Овог пута смо изабрали Град Суботицу да размотримо извештаје Државне ревизорске институције о обављеним ревизијама код корисника јавних средстава - закључила је Томић.

12011_2.jpg

Генерални државни ревизор и председник Државне ревизорске институције, др Душко Пејовић, представљајући извештај сектора  о спроведеним ревизијама пред Одбором за финансије, републички буџет и контролу трошења јавних средстава,  нагласио je да град Суботица може да послужи као пример добре праксе за остале градове када је у питању отклањање неправилности.
-Током спровођења ревизије Завршног рачуна буџета и правилности пословања Града Суботице за 2015. годину, ревизори су утврдили да од 389 запослених , 386 није имало добро обрачунате плате. Због тога је 123, 5 милиона динара више исплаћено из буџета града - истакао је др Пејовић.
Генерални државни ревизор је нагласио да су, након спроведене ревизије све исплате плата сведене у законски оквир.
Поздрављајући присутне градоначелник Богдан Лабан је истакао да град Суботица у последње две године представља добар пример управљања јавним финансијама.
-Стављајући у први план равномерни развој свих локалних самоуправа Влада Србије одржала је, на годишњицу формирања, радну седницу у нашем граду. Данашња седница Одбора за финансије, буџет и контролу трошења јавних средстава, којој присуствују и представници Државне ревизорске институције и Агенције за борбу против корупције, јасно указује на опредељеност носилаца јавне власти  на челу с председником, Народном скупштином и Владом Србије, да свој рад учине транспарентним и видљивим свим грађанима – рекао је Лабан.
Такође је важно истаћи, напоменуо је,  да одржавање седнице Одбора за финансије и контролу јавних средстава на територијама локалних самоуправа пружају прилику да се кроз јавни дијалог и размену информација подигне квалитет јавних услуга и успоставе механизми за константно унапређивање живота грађана.
- Буџет је креиран и троши се у складу са законима и поштовањем етичких принципа, што представља суштину одговорног поимања политике. Сви функционери града Суботице свесни су своје улоге – јавне службе која грађанима треба да олакшава живот – истакао је Лабан.
Очување постојећих и отварање нових радних места, рад на развоју комуналне и саобраћајне инфраструктуре, брига о нашим најстаријим суграђанима и посвећивање пажње пројектима који ће подржати стварање услова да млади, образовани Суботичани, који су тренутно без посла, у блиској будућности нађу запослење и остану у свом родном граду - подвукао је Лабан.
-У претходном периоду успели смо да стабилизујемо пословање комплетног јавног сектора, да реализујемо велики број капиталних улагања, и привучемо велики број страних инвеститора. Наравно, увек постоји простор за даље унапређивање и усклађивање рада с европским стандардима, али пре свега с интересима грађана. И зато ћемо и даље настојати да пратимо стандарде које у свом раду постављају председник Републике и Влада Србије – закључио је Лабан.
Према речима председнице Одбора за привреду, регионални развој, трговину, туризам и енергетику Снежане Петровић народни посланици изабрани су од грађани и дужни су да раде у њиховом интересу и да им  полажу рачуне.
- Позвали смо представнике Министарства привреде и Министарства трговине, туризма и телекомуникација да поднесу извештај о свом раду. Ово је прилика да суботички привредници у директном контакту  добију одговор од надлежних представника министарстава за све оно што су њихове потребе – истакла је Снежана Петровић.
На састанку овог Одбора говорило се и о процедурама и начинима на које мала и средња предузећа могу да аплицирају за различите кредитне линије у сарадњи са Комерцијалним банкама и Фондом за развој.
Државни секретар у Министарству трговине, туризма и телекомуникација Мирослав Кнежевић упознао је чланове Одбора са резултатима међународне сарадње током које су потписани споразуми који за циљ имају привлачење страних инвестиција.
Кнежевић је издвојио пројекте „Најбоље из Србије“ које је Министарство организовало у сарадњи са Привредном комором Србије и пројекат субвенционисаних одмора који је успешно завршен са доделом стохиљадитог ваучера. Он је истакао да ће, уколико степен искоришћености ваучера буде преко 90 одсто, бити размотрена могућност о наставку акције у наредној години.
Одржавање седнице подржано је кроз пројекат који спроводи УНДП “Јачање надзорне улоге Народне скупштине”, а под покровитељством Швајцарске агенције за развој.