Loading...

+381 13 661-122

Grad Subotica

Актуелности

Најављена трећа редовна седница Скупштине града

04.11.2020.

„На мојој првој конференцији за медије у својству председника Скупштине града Суботице желим да, најпре, најавим увођење једне нове праксе, а то ја да се пре одржавања седница градске скупштине одржи прес-конференција како би се новинари упознали са темама о којима ће се расправљати на следећој седници Скупштине града. Тако ће се, посредно, и грађани Суботице унапред упознати са темама о којима ће следећег дана расправљати одборници градског парламента. То је битно због отворености, због транспарентности и због тога да би грађани у већој мери били упознати са активностима градске скупштине, али и градоначелника и Градског већа, с обзиром на то да 95 одсто предлога о којима се градска скупштина изјашњава потиче од Градског већа, односно од разних секретаријата, пре тога, који чине Градску управу“, изјавио је председник Скупштине града др Балинт Пастор на данашњој прес-конференцији у Медија-центру у Градској кући.

 13764_1.jpg

У четвртак, 5. новембра 2020.године, са почетком у 9.00 часова, одржаће се трећа редовна седница Скупштине града, што ће, уз једну ванредну и једну свечану бити укупно пета седница Скупштине града у овом сазиву, рекао је Пастор, и истакао да се са градоначелником Стеваном Бакићем још почетком мандата договорио да се не примењује хитан поступак, односно да нема допуњавања дневног реда да се не би радило убрзаним темпом, да би се одборници припремили и да би расправе биле квалитетне.

На сутрашњој, трећој редовној седници Скупштине града имаћемо 52 тачке дневног реда, рекао је Пастор и навео да ће те тачке бити груписане у  16 целина.

„Имаћемо, дакле, и спајање тачака, али ће то бити логично конципирано. На дневом реду ћемо имати деветомесечни извештај о остварењу буџета, а на прошлој седници смо имали шестомесечни извештај. То је, наравно, битно због транспарентности, због контролне улоге градске скупштине. Поред тога, имаћемо предлог Одлуке о доношењу Плана детаљне регулације за изградњу ветроелектране ’Маестрале ринг’ на територији града Суботице. То је тема о којој је Скупштина града и у претходном периоду расправљала, сада ће се донети план детаљне регулације. Инволвиране су катастарске општине Чантавир, Вишњевац, Габрић, Биково, Стари и Нови Жедник, изузимају се грађевинска подручја насељених места са појасом од једног километра. Не бих улазио у детаље, а на сутрашњој седници градске скупштине одборничке групе ће свакако изнети свој став поводом овог питања“, рекао је Балинт Пастор.

Уз констатацију да је тачка везана за доношење одлуке о мрежи дечјих вртића у установама на територији града Суботице тачка о којој Скупштина града увек расправља почетком школске године, Пастор је казао да је и упис ученка у први разред основних и средњих школа слична тачка која се, такође, понавља почетком школске године.

„Битно је да је предвиђен већи избор образовних профила на сва три наставна језика“, истакао је Пастор.

На дневном реду ће, додао је, бити и Доношење Одлуке о обављању комуналне делатности зоохигијене и Доношење Одлуке о покретању поступка за реализацију пројекта јавно-приватног партнерства у циљу обављања послова комуналне делатности зоохигијене – спровођења мера дезинфекције, дезинсекције и дератизације на јавним површинама Града Суботице.

„Овде се ради о усклађивању са Законом о комуналним делатностима и проширује се група послова којима се обухвата делатност зоохигијене. Увек су актуелне теме напуштених и изгубљених паса и мачака, контрола и смањење њихове популације, али све у складу и са Законом о добробити животиња и са Законом о  комуналној делатности“, појаснио је Пастор.

Грађане ће, претпостављам, навео је, у великој мери занимати и Доношење Одлуке о мерама за заштиту од буке у животној средини.

„То је тема која ће се наћи на дневном реду сутрашње седнице. То се, наравно, односи на угоститељске објекте. Надам се да ће угоститељски објекти, не само у Суботици већ и шире, бити у могућности да раде и наредних недеља и месеци. Али, то је тема која спада у надлежност Штаба за ванредне ситуације“, рекао је Пастор.

Оно што ме изузетно радује, нагласио је, јесте доношење одлуке о формирању одбора и комисија Скупштине града.

„Има и сталних одбора, има и повремених одбора и комисија. Изабраћемо председника, заменика председника и чланове, укупно 14 сталних радних тела градске скупштине укључујући и чланове Изборне комисије, као и укупно 14 повремених одбора и комисија Скупштине града. Члановима тих комисија је истекао мандат тако да ћемо овим, заправо, завршити конституисање градске скупштине, односно свих градских органа. Члановима три комисије још није истекао мандат и њих ћемо, наравно, оставити у мандату, јер не постоји потреба да се било коме скраћује мандат. То су Комисија за доделу звања и признања, чијим члановима мандат траје до фебруара следеће године, Комисија  за координацију инспекцијског надзора, чији чланови су у мандату до краја 2020. године, и Савет за здравље, чији мандат истиче крајем ове године“, навео је Пастор.

Упитан да прокоментарише Доношење Закључка о прихватању Извештаја о остварењу буџета града Суботице за период од 1. јануара до 30. септембра 2020. године, Балинт Пастор је рекао да је „Градска управа учинила све у интересу тога да буџет буде у што бољем стању“.

„Наравно, није једноставан период, није једноставна година. Град Суботица, као и све друге јединице локалне самоуправе, а то могу да кажем и за републику и покрајину, има ванредне трошкове због епидемије. Са друге стране, из истог разлога на први поглед би се могло претпоставити да се ни приходи не остварују на начин како је то било планирано. Али, то није тако, значи приходи су у великој мери остварују, а има ту и додатних трошкова због епидемије. Мислим да су и градоначелник, и Градско веће, и сви други органи учинили све да буџет буде у стању да изршава све обавезе и према грађанима, и према предузећима, и према установама, тако да не очекујем неку претерано велику расправу поводом ове тачке дневног реда“, закључио је Балинт Пастор.