Loading...

+381 13 661-122

Grad Subotica

Актуелности

Одржана шеста седница Скупштине града Суботице

04.02.2021.

На шестој седници Скупштине града Суботице, одржаној данас у Великој већници Градске куће, укупно је усвојено 27 тачака дневног реда. Одборници су донели Одлуку о доношењу Плана генералне регулације VI за делове зона „Мали Радановац“ и „Радановац“, Одлуку о доношењу Плана генералне регулације за насеље Мишићево и Одлуку о доношењу Измене дела Плана детаљне регулације за део обалног појаса Палићког језера (западна и јужна обала VI сектора и обала III сектора) на Палићу. Донета је и Одлука о категоризацији општинских путева и улица, усвојена су и решења о давању сагласности на програме пословања 14 јавних и јавно-комуналних предузећа и друштава са ограниченом одговорношћу, а донет је и Програм коришћења средстава Буџетског фонда за заштиту животне средине Града Суботице за 2021. годину.

13979_1.jpg 

Одборници су усвојили Одлуку о стављању ван снаге Одлуке о покретању поступка за реализацију јавно-приватног партнерства са елементима концесије за финансирање, ревитализацију, управљање и обављање фармацеутске делатности у граду Суботица у коме „Апотека“ Суботица тренутно обавља фармацеутску делатност.

Уз подсећање на алармантно стање у Апотекарској установи „Апотека“ Суботица и хитност решавања тог проблема, градоначелник Суботице Стеван Бакић рекао је, обраћајући се присутнима у Великој већници Градске куће поводом ове тачке дневног реда, да се прате даљи потези Апотекарске установе „Гален фарм“ са којом је „Апотека” Суботица крајем прошле године закључила Уговор о закупу 20 пословних простора – апотека које су у јавној својини Града Суботице, на период од 15 година.

„Тренутно је у поступку добијање дозволе од Комисије за заштиту конкуренције Републике Србије која издаје решење о одобравању концентрације, то јест контрола којом се спречава монопол на територији локалне самоуправе и којим се одобрава концентрација 20 огранака које су узели у закуп. Измирене су све обавезе, чека се решење. Паралелно са издавањем овог решења, покренули су код Здравствене инспекције добијање решења да огранци могу да послују, да испуњавају законом прописане услове. Ова два решења предају се РФЗО-у којим ће се анексирати уговори о пословању, да могу да издају и лекове на рецепт“, рекао је градоначелник Бакић.

Истакао је да је обављен разговор са запосленим медицинским особљем и немедицинским радницима, да су сви медицински радници прихватили услове „Гален фарма“ и да се тренутно решава статус немедицинског особља.

 13979_2.jpg

„Oбилазе просторе огранака ради сређивања, да се одмах улази у просторе где су услови испуњени, а тамо где услови нису испуњени прићи ће се реконструкцији. Очекује се да ће огранци кренути са радом за две недеље. У 'Апотеци' Суботица остала су три огранка: седиште 'Апотеке' у Матије Гупца 26, у Браће Радић 118 и на Келебији. Огранак на Келебији не ради јер нема дозволу здравствене инспекије. Нема, нажалост, довољну квадратуру која је прописана, а то је минимум 40 квадратних метара. Све недоумице и дезинформације, којих је било, су отклоњене. И ви, и јавност, бићете и убудуће о свему на време обавештени и то ће бити принцип рада ове власти“, поручио је градоначелник Бакић.

Решења о давању сагласности на програме пословања за 2021. годину донета су за 12 јавних и јавно-комуналних предузећа и два друштва са ограниченом одговорношћу, а то су:  ЈКП „Чистоћа и зеленило“, ЈКП „Димничар“, ЈКП „Паркинг“, ЈКП „Погребно“, ЈКП „Стадион“, ЈКП „Суботицагас“, ЈКП „Суботичка топлана“, ЈКП „Суботичке пијаце“, ЈП „Суботица-транс“, „Јавно предузеће за управљање путевима, урбанистичко планирање и становање“ Суботица, ЈКП „Водовод и канализација“, ЈП „Палић-Лудаш“, ДОО „Парк Палић“ и Друштво са ограниченом одговорношћу за управљање чврстим комуналним отпадом „Регионална депонија“.

Градоначелник Суботице Стеван Бакић је, обраћајући се медијима поводом доношења решења о давању сагласности на програме пословања, изјавио да су програми пословања донети у складу са са Уредбом и смерницама за израду програма, да су поштовани сви елеменати које је неопходно да садрже програми пословања и да за то јавна и јавнo-комунална предузећа заслужују похвале.

„Сва  јавна и јавно-комунална предузећа су, и поред отежаних тржишних околности изазваних ширењем пандемије вируса COVID-19, успела да одрже ликвидност и солвентност, сачувају сва радна места и благовремено сервисирају све своје обавезе настале из пословања“, подвукао је градоначелник Бакић.

Навео је да је према реално исказаним планским категоријама предвиђено остваривање добити код 13 јавних и јавно-комуналних предузећа, док је само једно пројектовало губитак.

13979_3.jpg

„Јавно предузеће 'Суботица-транс“ је пројектовало губитак зато што је и у 2021. години још увек на снази смањено кретање запослених, пензионера, студената и ђака, као и због великог броја отказаних туристичких аранжмана и тура ка иностранству које је претходних година ово предузеће обављало. Надамо се да ће у другој половини године доћи до побољшања ситуације везане за пандемију вируса COVID-19 и да ће се границе отворити. Тиме би се створили услови за измену програма пословања ЈП 'Суботица-транс' што би као резултат имало или смањење пројектованог губитка или остварење добитка“, истакао је Бакић.

Сви програми пословања планирани су са рестриктивним и преко потребним инвестицијама, нагласио је градоначелник Бакић и додао да је фокус стављен на текуће одржавање како би свако предузеће могло без прекида и проблема да пружа комуналну услугу која му је поверена, водећи рачуна о правовременом измиривању обавеза, уз очување ликвидности предузећа.

Донет је и Програм коришћења средстава Буџетског фонда за заштиту животне средине Града Суботице за 2021. годину. Средства Фонда користе се наменски и у складу са Програмом коришћења средстава који је донела Скупштина града на основу претходно прибављене сагласности Министарства заштите животне средине.

Предложеним Програмом највећи део средстава ће се користити за активности управљања заштитом животне средине (33,46 милиона динара), праћења квалитета елемената животне средине - мониторинг (8,3 милиона динара), заштите природе (11,3 милиона динара), управљања осталим врстама отпада (1,5 милиона динара) и за пројекат суфинансирања трошкова функционисања Регионалне депоније (91,27 милиона динара).

Усвојена су и решења о давању сагласности на Трећу измену Програма пословања Фондације за помоћ при лечењу тешко оболеле деце и омладине са финансијским показатељима за 2020. годину, Закључак о прихватању Извештаја о пословању Фондације за помоћ при лечењу тешко оболеле деце и омладине са финансијским показатељима за 2020. годину и Решење о давању сагласности на Програм пословања Фондације за помоћ при лечењу тешко оболеле деце и омладине са финансијским показатељима за 2021. годину.

13979_4.jpg

На данашњој седници донет је и Правилник о изменама и допунама Правилника  о начину и поступку расподеле средстава за финансирање програма и пројеката удружења грађана у области заштите животне средине из буџета Града Суботице, а усвојено је и Решење о изменама Решења о образовању Комисије за координацију инспекцијског надзора над пословима из изворне надлежности Града Суботице.

Донет је и Закључак о престанку мандата директора установе културе Арт биоскоп „Александар Лифка“ којим се утврђује да Гордани Губеринић престаје дужност директора те установе, као и Решење о именовању вршиоца дужности директора Арт биоскопа „Александар Лифка“ којим се именује Александар Токовић за вршиоца дужности директора ове установе.