Loading...

+381 13 661-122

Grad Subotica

Актуелности

Одржана 68. седница Градског већа

14.11.2013.

На данашњој, 68. седници Градског већа, усвојена је 41 тачка дневног реда. Прихваћени су и Скупштини града упућени на доношење, између осталог, Извештај о остварењу буџета града Суботице за период од 1. јануара до 30. септембра 2013. године и предлог Одлуке о ослобађању дела обавезе плаћања комуналних услуга за ратне војне инвалиде, породице палих бораца и чланове породица умрлих ратних војних инвалида који су учествовали у оружаним акцијама после 17. августа 1990. године.

7444_1.jpg

Деветомесечни извештај о остварењу буџета рађен је на основу одлуке о буџету који је у децембру 2012. године усвојила Скупштина града. У периоду јануар-септембар 2013. године буџет града Суботице је располагао са средствима у висини од 3.237.532.164 динара, што износи 57,17 одсто планираног годишњег обима, а у односу на исти период претходне године располагано је са 9,47 одсто мање средстава. У стуктури расположивих средстава пренета неутрошена средства из претходне године учествују са 9,71 одсто, односно 314,5 милиона динара. Текући приходи буџета остварени су у висини од 2,891 милијарди динара, што представља 59,31 одсто планираног обима, а у односу на исти период претходне године остварено је 5,23 одсто мање средстава. Примања буџета остварена су у висини од 31, 6 милиона динара, што представља 5,75 одсто од годишњег плана.

Од укупно расположивих средстава буџета града утрошено је 92 одсто, односно 2,988 милијарди динара. Од планираног обима расхода и издатака извршено је 52,77 одсто. У периоду јануар-септембар 2013. године извршени су текући расходи у висини 2,6 милијарди динара, издаци за отплату јавног дуга Града у износу од 109 милиона динара и капитални издаци у висини од 349 милиона динара. У оквиру социјалне заштите у првих девет месеци утрошено је 130,6 милиона динара, што је скоро 58 одсто у односу на годишњи план, у оквиру општих јавних услуга 812 милиона динара, односно 55,25 одсто планираног годишњег обима, а у комунално одржавање и управљање градом утрошено је 658,5 милиона динара, што је 43,11 одсто планираног годишњег обима.

Одлуком о ослобађању дела обавезе плаћања комуналних услуга за ратне војне инвалиде, породице палих бораца и чланове породица умрлих ратних војних инвалида који су учествовали у оружаним акцијама после 17. августа 1990. године, уређују се услови, начин и поступак остваривања права на ослобађање дела обавезе плаћања комуналних услуга.

Корисник права остварује право на ослобађање дела обавезе плаћања комуналних услуга из обједињеног комуналног рачуна, односно појединачних рачуна за комуналне услуге издате од стране надлежних јавно-комуналних предузећа у висини од 50 одсто, изузев услуге грејања коју пружају ЈКП „Суботичка топлана“ и ЈКП „Суботицагас“.

Градско веће усвојило је и упутило Скупштини града на доношење предлоге четири одлуке на основу којих ће бити утврђивани износи пореза на имовину за физичка и правна лица у наредној години. У складу са новим Законом о порезима на имовину, којим се у највећој мери мења предмет опорезивања и пореска основица а одредбе које се односе на годишњи порез на имовину примењују од 1. јануара 2014. године, Скупштина града има обавезу да до 30. новембра 2013. донесе и објави у Службеном листу и на званичној интернет страни града Суботице одлуку којом су се одредиле зоне, са назнаком зона које се сматрају најопремљенијим, одлуку о висини стопа амортизације и одлуку о стопама пореза на имовину, а може да донесе и одлуку о обавези подношења пореских пријава.

На основу Закона, просечна цена квадратног метра одговарајућих непокретности, као елемент за утрђивање основице пореза на имовину, утврђује се по зонама. Одлуком о одређивању зона и најопремљеније зоне на територији града Суботице за потребе утврђивања пореза на имовину одређене су четири зоне у зависности од врсте насеља, комуналне опремљености и опремљености јавним објектима, саобраћајној повезаности са централним деловима града Суботице, односно са радним зонама и другим садржајима у насељу. Као најопремљенија, предвиђена је I зона која обухвата подручја месних заједница Центар I, Центар II и Центар III. Стопа амортизације и стопе пореза на имовину нису мењане у односу на прошлу годину. Предвиђена је и обавеза подношења пореских пријава за физичка лица, у периоду од 1. јануара до 31. марта наредне године.

На седници Градског већа усвојена су и Скупштини града упућена на доношење и решења о именовању вршиоца дужности директора ЈКП „Чистоћа и зеленило“ и ЈКП „Погребно“. За в. д. директора ЈКП „Чистоћа и зеленило“ именован је дипл. инжењер грађевине Јосип Ковач Стрико, а за в. д. директора ЈКП „Погребно“ дипл. правник Весна Прћић. Јосип Ковач Стрико ће обављати дужност од 1. децембра 2013. године, а Весна Прћић од 1. јануара 2014. године до именовања директора ЈКП „Чистоћа и зеленило“ и ЈКП „Погребно“, а најдуже шест месеци од дана њиховог именовања.