Loading...

+381 13 661-122

Grad Subotica

Актуелности

Успостављање ефикаснијег система функционисања Градске управе

27.02.2015.

Интернет апликација на званичном сајту града Суботице (www.subotica.rs) која пореским обвезницима омогућава да погледају своје стање на рачунима изворних јавних прихода који се евидентирају у Секретаријату локалне пореске администрације, као и пореске пријаве на основу којих им је утврђена обавеза, и Правилник о унутрашњем уређењу и систематизацији радних места у Градској управи биле су теме данашње прес-конференције на којој су се представницима медија обратили градоначелник Суботице Јене Маглаи и секретар Секретаријата локалне пореске администрације Анка Трифуновић.

8823_1.jpg

По кориснички налог и лозинку у Градску управу

Обвезници који желе да преко наше Интернет апликације погледају своје стање на рачунима изворних јавних прихода који се евидентирају у Секретаријату локалне пореске администрације, као и пореске пријаве на основу којих им је утврђена обавеза, морају да поднесу захтев за отварање корисничког налога, који се може поднети преко Wеб апликације – захтев за отварање корисничког налога, казала је Анка Трифуновић.

- Кориснички налог и лозинка преузимају се у Градској управи, Трг слободе 1, на првом спрату, канцеларија број 141, сваког радног дана од 10 до 12 часова. Обвезник који је добио корисничко име и лозинку у Wеб апликацији може сам да промени лозинку. Важно је да се та лозинка не заборави или изгуби, јер се, у том случају, за промену лозинке мора доћи у Секретаријат локалне пореске администрације. Овај пројекат је финансијски подржан од стране Покрајинског секретаријата за међурегионалну сарадњу и локалну самоуправу – истакла је Анка Трифуновић.

Према њеним речима, прошле године је од физичких лица наплаћено око 427 милиона динара од утврђених 454 милиона динара пореза на имовину, што је, како је рекла, степен наплате око 94 одсто у односу на утврђену обавезу. Нова пореска решења, додала је, која се односе на обавезе за 2015. годину грађани ће добити у марту или априлу.

Градоначелник Маглаи је истакао да је 2014. године урађен огроман посао када је реч о подношењу пореских пријава.

- Прошле године поднето је и готово обрађено око 75.000 пореских пријава. Применом новог закона поднете су нове пореске пријаве, то је била наша законска обавеза коју смо морали да спроведемо. Имамо заиста импозантну базу података везану за пореске обвезнике и сада је у току поређење података из формиране базе са подацима катастра непокретности и задуживање оних пореских обвезника који до сада нису поднели пореску пријаву – нагласио је Јене Маглаи.

Смањење броја радних места и извршилаца

Осврћући се на Правилник о унутрашњем уређењу и систематизацији радних места у Градској управи, он је рекао да је систематизација урађена због успостављања ефикаснијег система функционисања Градске управе, да су у циљу ефикасније расподеле рада раздвојени поједини гломазни секретаријати и да се у Градској управи уместо досадашњих шест образује десет секретаријата.

- Секретаријат за локални економски развој, привреду, пољопривреду, комуналне послове и заштиту животне средине раздвојили смо на три секретаријата: Секретаријат за комуналне послове, енергетику и саобраћај, Секретаријат за пољопривреду и заштиту животне средине и Секретаријат за привреду и локални економски развој. Раздвојили смо, такође, и Секретаријат за имовинско правне послове и грађевинарство на Секретаријат за имовинско-правне послове и Секретаријат за грађевинарство, док су остали секретаријати остали у истом обиму – казао је градоначелник Маглаи.

Значајна измена у односу на ранију систематизацију је, подвукао је, смањење броја радних места и смањење броја извршилаца.

- Раније је било систематизовано 251 радно место, а сада 213 радних места на којима је систематизовано 347 извршилаца, у односу на некадашњих 430. Када сам дошао на место градоначелника овде је, по разним основама, било запослено близу 390 људи, а сада има 349 запослених. Нико од мојих претходника није имао храбрости да у то дирне, јер се стално, из године у годину, повећавао број запослених. Од деведесетих година, када је овде било око 200 запослених, стигло се до близу 400 – нагласио је градоначелник Маглаи.

Уз констатацију да је у локалној самоуправи запослено 20 до 30 људи више него што је потребно, он је истакао да проблем представља и недостатак стручњака и да је упражњено 17 радних места предвиђених за инжењере различитих профила и 12 нових комуналних полицајаца.