„Toplana” dostavila ispravne račune kupcima
„Subotička toplana” dostavila je ispravne račune kupcima, iako je pritužbe na njih uložio određeni broj potrošača JKP „Subotička toplana", rečeno je na pres-konferenciji u Medija-centru u Gradskoj kući, na kojoj je predstavljena ekspertiza rada sistema daljinskog grejanja i načina naplate isporučene toplotne energije grada Subotice koju je sproveo ekspertski tim Mašinskog fakulteta Univerziteta u Beogradu. Tim povodom, novinarima su se obratili prof. dr Vojkan Lučanin, rukovodilac tima i sudski veštak, prof. dr Maja Todorović, član tima, Zlatko Marosiuk, zaštitnik građana grada Subotice i Dervo Ahmetović, direktor JKP „Subotička toplana”.
Na osnovu uvida u dostavljenu dokumentaciju, terenskog obilaska sa osvedočavanjem u način rada sistema daljinskog grejanja grada Subotice, kontrole postupaka u radu (poštovanja tehničkih i zakonskih normi, načina obračuna troškova grejanja i izdatih računa kupcima), kao i sprovedenih analiza u okviru ovog dokumenta, ekspertski tim je naveo da se može zaključiti sledeće:
– Proizvodni proces i distribucija toplotne energije ka potrošačima od strane „Toplane” vođen je u svemu prema tehničkim pravilima struke, kao i u skladu sa važećom regulativom;
– „Toplana” je uvedenom automatikom u podstanicama obezbedila objekte od mogućeg pregrevanja i omogućila potrošačima koji imaju ugrađene TRV da sami regulišu količinu toplotne energije koju će preuzeti;
– „Toplana” je na ispravan način izvršila obračun troškova, u svemu u saglasnosti sa važećim normativnim aktima, važećim tarifnim sistemima i važećim odlukama o cenama za isporučenu toplotnu energiju;
– „Toplana” je dostavila ispravne račune kupcima;
– „Toplana” je blagovremeno i na odgovarajući način odgovorila na reklamacije kupaca;
– „Toplana” se po pitanju tehničkih problema sa objektom Kireška 4. u svom odgovoru na pritužbu jednog stanara precizno izjasnila, ali je ostao problem isključenih radijatora jer i dalje postoji utrošak toplotne energije koju registruje kalorimetar, a koji je nenaplativ za slučaj svih zatvorenih ventila.
Na osnovu iznetog, mišljenje ekspertskog tima je da:
– Urađenom simulacijom računa za posmatrani period je dokazano da ovakvo ponašanje pojedinih potrošača uz primenu jednodelnog tarifnog sistema, u najvećoj meri imalo štetan uticaj na račune ostalih korisnika, sa iste podstanice.
– Uvedenim dvodelnim tarifnim sistemom od 1. marta 2016. će se značajno ublažiti ova pojava, odnosno ravnomernije rasporediti troškovi grejanja u stanovima kod objekata u kojima su stanari delimično ili potpuno isključili svoju toplotnu opremu – pa će i ti stanari snositi stvarne troškove zajedničke potrošnje preuzete toplotne energije.
U toku marta 2016. godine, u skladu sa svojim ovlašćenjima, zaštitnik građana grada Subotice je, podsetimo, pokrenuo postupak za utvrđivanje osnovanosti sumnji građana Subotice u ispostavljene račune o utrošku toplotne energije, koji se snabdevaju toplotnom energijom iz sistema JKP „Subotička toplana”, za period oktobar 2014. – januar 2016. godine.
S tim u vezi, određeno je nezavisno pravno lice – Mašinski fakultet Univerziteta u Beogradu – da u svojstvu eksperta–veštaka svojom stručnošću proveri opravdanost sumnji građana Subotice, te da utvrdi da li se u skladu sa propisima i pravilima struke, vrši merenje, obračun i naplata isporučene toplotne energije korisnicima, a koji su podneli pritužbe/žalbe.
Na osnovu zahteva zaštitnika građana grada Subotice od 1. marta 2016. godine i prihvatanja ponude za izradu ekspertize/veštačenja rada toplovodnog sistema i načina naplate isporučene energije grada Subotice, izvršena je predmetna ekspertiza od strane Mašinskog fakulteta Univerziteta u Beogradu.
JKP „Subotička toplana” ima 10.430 korisnika. U januaru 2016. godine na račune „Toplane” uloženo je 520 pritužbi.