Loading...

+381 13 661-122

Grad Subotica

Aktuelnosti

„Toplana” dostavila ispravne račune kupcima

13.05.2016.

„Subotička toplana” dostavila je ispravne račune kupcima, iako je pritužbe na njih uložio određeni broj potrošača JKP „Subotička toplana", rečeno je na pres-konferenciji u Medija-centru u Gradskoj kući, na kojoj je predstavljena ekspertiza rada sistema daljinskog grejanja i načina naplate isporučene toplotne energije grada Subotice koju je sproveo ekspertski tim Mašinskog fakulteta Univerziteta u Beogradu. Tim povodom, novinarima su se obratili prof. dr Vojkan Lučanin, rukovodilac tima i sudski veštak, prof. dr Maja Todorović, član tima, Zlatko Marosiuk, zaštitnik građana grada Subotice i Dervo Ahmetović, direktor JKP „Subotička toplana”.

10139_1.jpg 

Na osnovu uvida u dostavljenu dokumentaciju, terenskog obilaska sa osvedočavanjem u način rada sistema daljinskog grejanja grada Subotice, kontrole postupaka u radu (poštovanja tehničkih i zakonskih normi, načina obračuna troškova grejanja i izdatih računa kupcima), kao i sprovedenih analiza u okviru ovog dokumenta, ekspertski tim je naveo da se može zaključiti sledeće:  

– Proizvodni proces i distribucija toplotne energije ka potrošačima od strane „Toplane” vođen je u svemu prema tehničkim pravilima struke, kao i u skladu sa važećom regulativom;

– „Toplana” je uvedenom automatikom u podstanicama obezbedila objekte od mogućeg pregrevanja i omogućila potrošačima koji imaju ugrađene TRV da sami regulišu količinu toplotne energije koju će preuzeti;

– „Toplana” je na ispravan način izvršila obračun troškova, u svemu u saglasnosti sa važećim normativnim aktima, važećim tarifnim sistemima i važećim odlukama o cenama za isporučenu toplotnu energiju;

– „Toplana” je dostavila ispravne račune kupcima;

– „Toplana” je blagovremeno i na odgovarajući način odgovorila na reklamacije kupaca;

– „Toplana” se po pitanju tehničkih problema sa objektom Kireška 4. u svom odgovoru na pritužbu jednog stanara precizno izjasnila, ali je ostao problem isključenih radijatora jer i dalje postoji utrošak toplotne energije koju registruje kalorimetar, a koji je nenaplativ za slučaj svih zatvorenih ventila.

Na osnovu iznetog, mišljenje ekspertskog tima je da:

– Urađenom simulacijom računa za posmatrani period je dokazano da ovakvo ponašanje pojedinih potrošača uz primenu jednodelnog tarifnog sistema, u najvećoj meri imalo štetan uticaj na račune ostalih korisnika, sa iste podstanice.

– Uvedenim dvodelnim tarifnim sistemom od 1. marta 2016. će se značajno ublažiti ova pojava, odnosno ravnomernije rasporediti troškovi grejanja u stanovima kod objekata u kojima su stanari delimično ili potpuno isključili svoju toplotnu opremu – pa će i ti stanari snositi stvarne troškove zajedničke potrošnje preuzete toplotne energije.

U toku marta 2016. godine, u skladu sa svojim ovlašćenjima, zaštitnik građana grada Subotice je, podsetimo, pokrenuo postupak za utvrđivanje osnovanosti sumnji građana Subotice u ispostavljene račune o utrošku toplotne energije, koji se snabdevaju toplotnom energijom iz sistema JKP „Subotička toplana”, za period oktobar 2014. – januar 2016. godine.

S tim u vezi, određeno je nezavisno pravno lice – Mašinski fakultet Univerziteta u Beogradu – da u svojstvu eksperta–veštaka svojom stručnošću proveri opravdanost sumnji građana Subotice, te da utvrdi da li se u skladu sa propisima i pravilima struke, vrši merenje, obračun i naplata isporučene toplotne energije korisnicima, a koji su podneli pritužbe/žalbe.

Na osnovu zahteva zaštitnika građana grada Subotice od 1. marta 2016. godine i prihvatanja ponude za izradu ekspertize/veštačenja rada toplovodnog sistema i načina naplate isporučene energije grada Subotice, izvršena je predmetna ekspertiza od strane Mašinskog fakulteta Univerziteta u Beogradu.

JKP „Subotička toplana” ima 10.430 korisnika. U januaru 2016. godine na račune „Toplane” uloženo je 520 pritužbi.