Petlja „Subotica- jug“ otvorena za saobraćaj
Gradonačelnik Subotice Bogdan Laban, predsednik Skupštine AP Vojvodine Ištvan Pastor i državni sekretar u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Imre Kern, pustili su danas u saobraćaj prvu deonicu „Ipsilon“ kraka, od petlje „Subotica-jug“ do kružne raskrsnice sa Bikovačkim putem. Vrednost izedenih radova je oko 124 miliona dinara.
Posle višegodišnjeg zastoja u izgradnji „Ipsilon“ kraka, a time i izmeštanja teretnog saobraćaja iz centra grada, krenuli smo napokon u dobrom pravcu i to zahvaljujući, pre svega, Vladi Republike Srbije i premijeru Aleksandru Vučiću sa kojim smo prošle godine dogovorili nastavak radova, istakao je, obraćajući se medijima, gradonačelnik Laban.
– Ova faza završena je za oko sto dana, sledi druga faza koja obuhvata izgradnju pet kilometara puta koji spaja Somborski i Beogradski put. Petlja „Subotica-јug“ znatno će doprineti skraćenju puta do južnog dela grada i industrijske zone koja se tu nalazi – rekao je Bogdan Laban, i dodao da lokalnoj samoupravi predstoji uređenje gradskih saobraćajnica, prvenstveno na deonici od NIS Petrol benzinske pumpe na Beogradskom putu do Bikovačkog puta (Tolminska ulica).
– Planiramo da i tu saobraćajnicu počnemo da uređujemo za nekoliko meseci, i trudićemo se da je završimo u rekordnom roku – kazao je gradonačelnik Laban.
Za radove na drugoj fazi, podsetio je, planirano je 225 miliona dinara, a u projekcijama budžeta Republike Srbije za 2018. i 2019. godinu predviđeno je ukupno 1,8 milijardi dinara – jedna milijarda u 2018. godini i 800 miliona dinara u 2019. godini.
– Ukoliko sve bude teklo po planu, 2020. godine Granični prelaz Kelebija biće spojen sa Koridorom 10 – poručio je gradonačelnik Laban.
Imre Kern je rekao da i ono što je u urađeno u prethodnih 27 godina na izgradnji „Ipsilon” kraka, nije pušteno u saobraćaj.
– Završili smo jednu malu deonicu, ali smo je odmah pustili u saobraćaj. To ćemo isto da učinimo i sa narednom deonicom, koja će biti ugovorena uskoro.
Očekujemo da se, ako ne bude zahteva za zaštitu prava ponuđača, ugovor za sledeću fazu radova zaključi do 10. aprila i da ta deonica bude izgrađena do jeseni – naveo je Kern.
Ono što je bitno, podvukao je, jeste da se radovi planiraju u skladu sa sredstvima koja su opredeljena za izgradnju obilaznice.
– Mogli smo, primera radi, da na ’Ipsilon’ kraku gradimo mostove, ali oni trenutno nemaju funkciju i ne bi ispunili očekivanja građana zbog kojih se ovo, uostalom, i gradi – smatra Imre Kern.
Ištvan Pastor je rekao da ga često pitaju zbog čega je „Ipsilon“ krak – političko pitanje, i da on odgovara da to nije političko nego životno i infrastrukturno pitanje.
– Bitno je da smo se pomerili sa mrtve tačke. Već nekoliko se najavljivalo, ali nadam se da ćemo u ovom mandatu dočekati da se „Ipsilon“ krak završi. Normalno da granični prelaz bude povezan sa auto-putem i da iz grada izmestimо 30.000 teških kamiona – kazao je predsednik Pastor.
„Ipsilon“ krak će, naglasio je, otvoriti nova vrata za Suboticu i Palić, njegov značaj nije samo za grad i ovaj deo Vojvodine, već za celu Srbiju.
Kompanija „Vojput” iz Subotice započela je da gradi tzv. „Ipsilon“ krak. Naime, u Subotici je, 28. decembra 1990. godine, potpisan ugovor između „Vojvodine put“ a. d. i Društvenog fonda za građevinsko zemljište, loklane puteve i komunalije, o izgradnji obilaznog puta, tzv. „Zapadne obilaznice“ od Beogradskog do Somborskog puta, u dužini od 5,1 kilometar.