Loading...

+381 13 661-122

Grad Subotica

Aktuelnosti

Karavan igre predstavljen i u Subotici

25.11.2017.

Subotica je danas bila domaćin Karavana igre, projekta koji realizuju Nacionalna fondacija za umetničku igru i Beogradski festival igre, u saradnji sa Ministarstvom kulture i informisanja, Ministarstvom državne uprave i lokalne samouprave Republike Srbije, Fondacije Art Mentor iz Lucerna i gradom domaćinom. Cilj projekta je da kroz umetničke, kreativne i edukativne, a pre svega interaktivne programe u 15 odabranih gradova u Srbiji, predstavi i promoviše umetničku igru.

11491_1.jpg

Na konferenciji za medije, upriličenoj tim povodom u foajeu Dečjeg pozorišta, član Gradskog veća zadužena za oblast kulture Miroslava Babić rekla je da projekat Karavan igre nudi brojne aktivnosti u želji da se najširoj kulturnoj javnosti, pre svega mladim ljudima i novoj publici, približi klasičan balet i savremena igra i, istovremeno, drugačiji kulturni sadržaj.

– Karavan igre održava  se pod pokroviteljstvom predsednice Vlade Ane Brnabić i Vlade Srbije, jer je od izuzetne važnosti omogućavanje pristupa kvalitetnijem kulturnom sadržaju u svim sredinama. Grad Subotica će i ubuduće da se uključuje i podržava projekte u kulturi. Nadamo se da će ovaj projekat biti nastavljen i u narednoj godini – istakla je Miroslava Babić, i dodala da je umetnička igra disciplina koja se u svetu prepoznaje kao jedna od najvažnijih u oblasti kreativne industrije i turizma, ali i benefita koje donosi lokalnom stanovništvu.

Direktorka Beogradskog festivala igre i Nacionalne fondacije za umetničku igru, Aja Jung, navela je da je Subotica jedanaesti od 15 gradova koje obuhvata ovaj projekat čiji je cilj popularizacija umetničke igre, pre svega klasičnog baleta i savremene igre kroz različite programe.

– Bila je to glavna ideja kako bi došli do neke nove publike, otkrili nove talente, a program smo koncipirali tako da on bude primenljiv za sve generacije. S druge strane, dali smo šansu mladim  igračima da izađu sa svojih scena i nastupaju na profesionalnim scenama van Beograda i Novog Sada. Ono što se vidi kao dugoročniji cilj je mapiranje svih ovih sredina, u smislu šta se tu dešava, da li ima publike, postoji li interesovanje, tehnički uslovi i scene, da li mogu programi umetničke igre da se predstavljaju i razvijaju u tim sredinama zato što znamo da umetnička igra i balet imaju možda najzahtevnije uslove kada je u pitanju njihovo izvođenje – objasnila je Aja Jung.

Prema njenim rečima, to je važno da bi se videlo na koji način ubuduće može da se sarađuje sa gradovima koji se obiđu, da li neke od predstava koje dolaze na  Beogradski festival igre, kao i neke velike trupe koje nam dolaze iz sveta, mogu da se predstave i u drugim gradovima kako bi se napravila jedna vrsta mobilnosti trupa, a ne mobilnosti publike.

– Na taj način, publika bi nešto dobila i kod kuće. Velika je glad za umetničkom igrom, uopšte za dobrim programima, a čini se da je u poslednjih deset godina igra u modi, pogotovo savremena igra – podvukla je Aja Jung.

Celodnevni program, izveden u Dečjem pozorištu, koji je bio ispunjen časom otvorenog baleta, zatim izložbom posvećenoj baletskoj umetnosti, kreativnim radionicama, predstavama „Mali princ“ i „Časovi igre za odrasle i napredne“ i predavanjem na temu savremene igre i kreativne industrije,  zatvoren je Baletskim gala koncertom prvaka baleta Narodnog pozorišta iz Beograda, učenika baletske škole Nacionalne fondacije za umetničku igru i učenika baletske škole „Dimitrije Parlić“, iz Pančeva.