Loading...

+381 13 661-122

Grad Subotica

MZ Željezničko naselje

Tematski skup sa gradskim „Ocima“

28.07.2009.

Razmatranje tema od značaja za viši kvalitet življenja građana
MZ „Željezničko naselje“ Subotica po prioritetima

Uvodno izlaganje

Uvodno izlaganje koje se nalazi u prilogu ovog zapisnika dao je Kerekeš Imre, predsednik Skupštine MZ, koje obuhvata:

  • opšti podaci o Mesnoj zajednici
  • kapitalni infrastrukturni problemi Grada, koji su ili treba da budu locirani na području MZ i koji su od značaja i za susedne MZ
  • sekundarni infrastrukturni problemi MZ, čije rešavanje uglavnom zavisi od rešenja gradske infrastrukturne problematike na području MZ
  • Kriterijumi za ravnomerni infrastrukturni razvoj Grada.

Mr Dulić Suzana, član Gradskog veća za komunalne delatnosti i zaštitu životne sredine, shodno zaključku sa zajedničkog sastanka predstavnika lokalne samouprave, JP i JKP i mesnih zajednica, u okviru svog uvodnog izlaganja, iznela je ciljeve ovih tematskih sastanaka koji će se realizovati u svim MZ:

  • poboljšanje komunikacije između lokalne samouprave, JP i JKP čiji je ona osnivač i MZ
  • definisanje ključnih problema u MZ i prioriteta njihovog rešavanja
  • uticaj MZ na objektivnost i realnost realizacije budžeta, planova i programa rada Grada, JP i JKP i MZ kojim se rešavaju značajni problemi višeg kvaliteta življenja građana.

KAPITALNI INFRASTRUKTURNI PROBLEMI GRADA – LOCIRANI NA PODRUČJU MZ „ŽELJEZNIČKO NASELJE“ SUBOTICA

1. Zaključci oko izgradnje Kolektora VII

1.1.            Nastavak izgradnje Kolektora VII je jedan od prioritetnih potreba Grada kojim se rešava dalja izgradnja sekundarne kanalizacije u 50 % od ukupnog broja ulica u MZ. Izgradnjom ovog Kolektora, pored komunalne problematike, sprečavaju se moguće ekološke, zdravstvene i epidemiološke posledice, koje mogu nastati usled nedostatka gradske kanalizacione mreže, visokih podzemnih voda, zasićenosti septičkih rupa usled većih i dugotrajnih padavina. Pored ovoga, značaj realizacije ove kapitalne investicije utiče i na obezbeđenje uslova za ekonomski razvoj grada.

1.2.            JKP „Vodovod i kanalizacija“ i odgovarajuće radno telo na nivou Grada (komisija za infrastrukturu) su nastavak izgradnje Kolektora II, Kolektora VII i rekonstrukciju Kolektora 0, stavili u prioritete, koji se moraju rešavati u narednih nekoliko godina. JKP „Vodovod...“ je obezbedio kompletnu tehničku dokumentaciju za Kolektor VII do nivoa izrade Glavnog projekta. JKP „Vodovod ...“ je ocenio potrebu raspisivanja javne nabavke – novog tendera za izbor izvođača za izradu Glavnog projekta, do kraja 2009. godine. Za realizaciju ovog projekta, prema proceni JKP „Vodovod ...“ potrebno je približno 78 miliona dinara, te da se on mora fazno realizovati, u narednih 15 godina.

1.3.            Građani MZ koji zbog ovog problema, nemaju rešene osnovne civilizacijske potrebe, zahtevaju od JKP „Vodovod ...“ i Grada, s obzirom na dug period završetka izgradnje (15 godina) da se pristupi projektovanju i alternativnom rešenju organizovanog kanalisanja otpadnih voda prema slivu postojećeg Kolektora V, naročito u ulicama Jovana Mikića, Milutina Uskokovića i 51. Divizije, sa gravitirajućim ulicama, kako je to bilo navedeno i usvojeno u Programu rada JKP „Vodovod...“ za 2008. godinu, usled postojanja tehničkih uslova.

1. Zaključci za rekonstrukciju Majšanskog puta

2.1.            Majšanski put je vitalna saobraćajna „kičma“ između centra Grada – Željezničkog naselja i Makove sedmice. Ova saobraćajnica, iako nije predviđena za to, svakodnevno je opterećena saobraćanjem teških teretnih kamiona (šlepera) za potrebe „Azohema“ i „SMB gradnje“ kojima se prevozi veštačko đubrivo i (ne)legalno eksploatisani pesak. Ovaj put je zbog intenziteta ovog, najviše tranzitnog, teretnog, autobuskog i putnog saobraćaja značajno oštećen i predstavlja latentnu opasnost za bezbedno saobraćanje građana, dece iz OŠ „Majšanski put“ i putničkih vozila, za posledicu je poslednjih nekoliko godina imao 2 smrtna slučaja dece iz Škole. O ovoj problematici rukovodstvo MZ je izvestilo gradonačelnika, predsednika Skupštine Grada i nadležna ministarstva u Vladi RS i Sekretarijate u AP Vojvodina.

2.2.            Rešenje ove problematike nije predviđeno Programom rada JP Direkcija za izgradnju za 2009. godinu, koji u ovom momentu nije još usvojen predviđenom skupštinskom procedurom, odnosno on je u fazi predloga.

2.3.            MZ će hitno uputiti ponovni zahtev – predlog za dopunu Programa rada Direkcije za izgradnju za 2009. godinu gradonačelniku, predsedniku Skupštine Grada i direktoru ovog JP u pogledu rekonstrukcije Majšanskog puta, kao jedne od prioritetnih infrastrukturnih potreba za izgradnjom i održavanjem saobraćajnica – puteva, čiji je značaj širi od mesnog, sekundarnog, u skladu sa zaključcima sa ovog tematskog sastanka.

1. Zaključci oko izrade Plana detaljne regulacije za delove područja MZ

3.1.            Plan detaljne regulacije delova područja MZ predstavlja osnov za projektovanje urbanističko – tehnničke dokumentacije i realizaciju osnovnih komunalno – infrastrukturnih investicija u približno 1/3 od ukupno 70 ulica MZ.

3.2.            Programom rada JP Zavod za urbanizam za 2009. godinu realizovaće se jedan od 3 zahteva MZ, imajući u vidu opštu problematiku u ovoj oblasti na nivou Grada i raspoloživa sredstva. MZ, u skladu sa zaključcima sa ovog tematskog sastanka podneće zahtev gradonačelniku, predsedniku Skupštine Grada i direktoru JP Zavod za urbanizam da se prioritetno rešava problematika za ostala dva neurbanizovana područja u 2010. godini.

1. Zaključci oko rekonstrukcije saobraćajnog čvorišta Majšanski most – Majšanski put – Jovana Mikića

4.1.            Ovo saobraćajno čvorište predstavlja složeni saobraćajni problem koji za posledicu ima neorganizovani saobraćaj, gužve, nepoštovanje prvenstva saobraćaja i učestale saobraćajne nesreće.

4.2.            Sistemsko, trajno rešenje ove problematike zavisi od složene procedure rešavanja imovinsko – pravnih odnosa sa JP „Željeznice Srbije“ i velikih investicionih sredstava, za čega je projektno rešenje sačinjeno.

4.3.            U cilju sprečavanja posledica, ova problematika biće rešena prelaznim rešenjem. Ovaj zaključak sa tematskog sastanka traži hitan zahtev MZ gradonačelniku, predsedniku Skupštine Grada i direktoru JP Zavod za urbanizam za izradu PDR za prelazno rešenje.

1. Zaključci oko izrade PDR – lokacije za izgradnju opšte zdravstvene ambulante na području MZ

5.1.            Na području MZ nema opšte zdravstvene ambulante. Najbliža opšta zdravstvena ambulanta je Ogranak V, koji pokriva opšte zdravstvene potrebe stanovništva 4 MZ, a sledeća je na udaljenosti preko 5 km, nerentabilna opšta zdravstvena ambulanta na Makovoj sedmici. Rukovodstvo MZ je podnelo zahtev gradonačelniku, predsedniku Skupštine grada i direktoru JP Zavod za urbanizam da se PDR-om predvidi lokacija za izgradnju Opšte zdravstvene ambulante na području MZ, koja predstavlja zajednički problem sa MZ „Kertvaroš“.

5.2.            Generalnim planom razvoja Grada Subotice do 2020. godine predviđena je lokacija za opštu zdravstvenu ambulantu kod OŠ „Majšanski put“. I pored negativnog odgovora Eve Kun Sabo, člana Gradskog veća za zdravstvo, koji je pravdan nedostatkog sredstava, malim brojem lekara, racionalizacijom mreže opšte zdravstvene zaštite na osnovu statističkih podataka, rukovodstvo MZ treba da hitno zahteva sastanak sa nadležnim članom Gradskog veća i direktorom JP Zavoda za urbanizam u cilju izrade PDR za lokaciju ambulante u skladu sa Generalnim planom razvoja i zaključcima sa ovog tematskog sastanka.

ZAKLJUČCI U VEZI SEKUNDARNIH INFRASTRUKTURNIH PROBLEMA
MZ „ŽELJEZNIČKO NASELJE“ SUBOTICA

Pored navedenog PDR-a za jednu od 3 tražene lokacije koje je MZ stavila u svoj prioritetni plan i program rada za 2009. godinu, u Programima rada JP i JKP čiji je osnivač Grad Subotica, predviđena je još samo izgradnja kolovoza u ukupnoj dužini od 160 metara dužnih u ulici Švalb Mikloša, koja se nalazi poslednjih 5 godina u programima JP Direkcija za izgradnju, ali je to uvek odlagano. Takođe, predviđena je izgradnja ulične vodovodne mreže na delu Kireškog puta.

Rešavanje sekundarne infrastrukturne problematike (vodovod, kanalizacija, kolovozi, trotoari) u velikom delu zavise od izrade PDR-a i rešavanja projektovanja i izgradnje kapitalne komunalne infrastrukture.

Ne postoji javni, transparentni podatak, sistematizovan po MZ, koliko koja MZ ukupno kroz programe rada dobija u fizičkim pokazateljima (metrima dužnim) koje infrastrukture. Taj podatak bio bi porazna činjenica po MZ „Željezničko naselje“.

Takođe, u cilju unapređenja komunikacija između MZ i JP i JKP, potrebno je da ova Preduzeća prilikom izgradnje neke infrastrukture na području MZ o vremenu početka, trajanja i završetka radova izveste MZ. Jedini pozitivan primer je bilo izveštavanje o početku radova na izgradnji biciklističke staze i trotoara na području MZ.

ZAKLJUČCI U VEZI KRITERIJUMA ZA RAVNOMERNO PLANIRANJE, PROJEKTOVANJE I IZGRADNJU INFRASTRUKTURNIH INVESTICIJA NA TERITORIJI GRADA SUBOTICE

Ako ih ima, nisu javno dostupni i transparentni kriterijumi za ravnomerni razvoj grada u pogledu planiranja, projektovanja, finansiranja i izgradnje infrastrukturnih investicija na teritoriji Grada i na područjima mesnih zajednica.

U skladu sa zaključcima sa ovog tematskog sastanka, zahteva se od Gradskog veća i od direktora JP i JKP čiji je osnivač Grad Subotica da ove kriterijume sačine i učine ih javno dostupnim.

OPŠTI ZAKLJUČCI

Zapisnik sa sastanka dostaviti Mr Dulić Suzani, članu Gradskog veća za komunalne delatnosti i zaštitu životne sredine i Poljaković Stanku, koordinatoru rada MZ lokalne samouprave

Sa propratnim aktom dostaviti Izvode iz zapisnika za problematiku koja zahteva hitno planiranje, programiranje i izgradnju komunalne infrastrukture na području MZ „Željezničko naselje“, kako bi se ista ugradila u programe rada JP i JKP čiji je osnivač Grad Subotica za 2009/2010. godinu i izmene i dopune tih Programa u toku 2009. godine, gradonačelniku, predsedniku Skupštine Grada i direktorima tih JP i JKP, čije uporište predstavljaju zaključci sa ovog tematskog sastanka.