Loading...

+381 13 661-122

Grad Subotica

Aktuelnosti

Održana šesta sednica Skupštine grada Subotice

04.02.2021.

Na šestoj sednici Skupštine grada Subotice, održanoj danas u Velikoj većnici Gradske kuće, ukupno je usvojeno 27 tačaka dnevnog reda. Odbornici su doneli Odluku o donošenju Plana generalne regulacije VI za delove zona „Mali Radanovac“ i „Radanovac“, Odluku o donošenju Plana generalne regulacije za naselje Mišićevo i Odluku o donošenju Izmene dela Plana detaljne regulacije za deo obalnog pojasa Palićkog jezera (zapadna i južna obala VI sektora i obala III sektora) na Paliću. Doneta je i Odluka o kategorizaciji opštinskih puteva i ulica, usvojena su i rešenja o davanju saglasnosti na programe poslovanja 14 javnih i javno-komunalnih preduzeća i društava sa ograničenom odgovornošću, a donet je i Program korišćenja sredstava Budžetskog fonda za zaštitu životne sredine Grada Subotice za 2021. godinu.

13979_1.jpg

Odbornici su usvojili Odluku o stavljanju van snage Odluke o pokretanju postupka za realizaciju javno-privatnog partnerstva sa elementima koncesije za finansiranje, revitalizaciju, upravljanje i obavljanje farmaceutske delatnosti u gradu Subotica u kome „Apoteka“ Subotica trenutno obavlja farmaceutsku delatnost.

Uz podsećanje na alarmantno stanje u Apotekarskoj ustanovi „Apoteka“ Subotica i hitnost rešavanja tog problema, gradonačelnik Subotice Stevan Bakić rekao je, obraćajući se prisutnima u Velikoj većnici Gradske kuće povodom ove tačke dnevnog reda, da se prate dalji potezi Apotekarske ustanove „Galen farm“ sa kojom je „Apoteka” Subotica krajem prošle godine zaključila Ugovor o zakupu 20 poslovnih prostora – apoteka koje su u javnoj svojini Grada Subotice, na period od 15 godina.

„Trenutno je u postupku dobijanje dozvole od Komisije za zaštitu konkurencije Republike Srbije koja izdaje rešenje o odobravanju koncentracije, to jest kontrola kojom se sprečava monopol na teritoriji lokalne samouprave i kojim se odobrava koncentracija 20 ogranaka koje su uzeli u zakup. Izmirene su sve obaveze, čeka se rešenje. Paralelno sa izdavanjem ovog rešenja, pokrenuli su kod Zdravstvene inspekcije dobijanje rešenja da ogranci mogu da posluju, da ispunjavaju zakonom propisane uslove. Ova dva rešenja predaju se RFZO-u kojim će se aneksirati ugovori o poslovanju, da mogu da izdaju i lekove na recept“, rekao je gradonačelnik Bakić.

Istakao je da je obavljen razgovor sa zaposlenim medicinskim osobljem i nemedicinskim radnicima, da su svi medicinski radnici prihvatili uslove „Galen farma“ i da se trenutno rešava status nemedicinskog osoblja.

13979_2.jpg

„Obilaze prostore ogranaka radi sređivanja, da se odmah ulazi u prostore gde su uslovi ispunjeni, a tamo gde uslovi nisu ispunjeni prići će se rekonstrukciji. Očekuje se da će ogranci krenuti sa radom za dve nedelje. U 'Apoteci' Subotica ostala su tri ogranka: sedište 'Apoteke' u Matije Gupca 26, u Braće Radić 118 i na Kelebiji. Ogranak na Kelebiji ne radi jer nema dozvolu zdravstvene inspekije. Nema, nažalost, dovoljnu kvadraturu koja je propisana, a to je minimum 40 kvadratnih metara. Sve nedoumice i dezinformacije, kojih je bilo, su otklonjene. I vi, i javnost, bićete i ubuduće o svemu na vreme obavešteni i to će biti princip rada ove vlasti“, poručio je gradonačelnik Bakić.

Rešenja o davanju saglasnosti na programe poslovanja za 2021. godinu doneta su za 12 javnih i javno-komunalnih preduzeća i dva društva sa ograničenom odgovornošću, a to su:  JKP „Čistoća i zelenilo“, JKP „Dimničar“, JKP „Parking“, JKP „Pogrebno“, JKP „Stadion“, JKP „Suboticagas“, JKP „Subotička toplana“, JKP „Subotičke pijace“, JP „Subotica-trans“, „Javno preduzeće za upravljanje putevima, urbanističko planiranje i stanovanje“ Subotica, JKP „Vodovod i kanalizacija“, JP „Palić-Ludaš“, DOO „Park Palić“ i Društvo sa ograničenom odgovornošću za upravljanje čvrstim komunalnim otpadom „Regionalna deponija“.

Gradonačelnik Subotice Stevan Bakić je, obraćajući se medijima povodom donošenja rešenja o davanju saglasnosti na programe poslovanja, izjavio da su programi poslovanja doneti u skladu sa sa Uredbom i smernicama za izradu programa, da su poštovani svi elemenati  koje je neophodno da sadrže programi poslovanja i da za to javna i javno-komunalna preduzeća zaslužuju pohvale.

„Sva  javna i javno-komunalna preduzeća su, i pored otežanih tržišnih okolnosti izazvanih širenjem pandemije virusa COVID-19, uspela da održe likvidnost i solventnost, sačuvaju sva radna mesta i blagovremeno servisiraju sve svoje obaveze nastale iz poslovanja“, podvukao je gradonačelnik Bakić.

Naveo je da je prema realno iskazanim planskim kategorijama predviđeno ostvarivanje dobiti kod 13 javnih i javno-komunalnih preduzeća, dok je samo jedno projektovalo gubitak.

13979_3.jpg

„Javno preduzeće 'Subotica-trans“ je projektovalo gubitak zato što je i u 2021. godini još uvek na snazi smanjeno kretanje zaposlenih, penzionera, studenata i đaka, kao i zbog velikog broja otkazanih turističkih aranžmana i tura ka inostranstvu koje je prethodnih godina ovo preduzeće obavljalo. Nadamo se da će u drugoj polovini godine doći do poboljšanja situacije vezane za pandemiju virusa COVID-19 i da će se granice otvoriti. Time bi se stvorili uslovi za izmenu programa poslovanja JP 'Subotica-trans' što bi kao rezultat imalo ili smanjenje projektovanog gubitka ili ostvarenje dobitka“, istakao je Bakić.

Svi programi poslovanja planirani sa restriktivnim i preko potrebnim investicijama, naglasio je gradonačelnik Bakić i dodao da je fokus stavljen na tekuće održavanje kako bi svako preduzeće moglo bez prekida i problema da pruža komunalnu uslugu koja mu je poverena, vodeći računa o pravovremenom izmirivanju obaveza, uz očuvanje likvidnosti preduzeća.

Donet je i Program korišćenja sredstava Budžetskog fonda za zaštitu životne sredine Grada Subotice za 2021. godinu. Sredstva Fonda koriste se namenski i u skladu sa Programom korišćenja sredstava koji je donela Skupština grada na osnovu prethodno pribavljene saglasnosti Ministarstva zaštite životne sredine.

Predloženim Programom najveći deo sredstava će se koristiti za aktivnosti upravljanja zaštitom životne sredine (33,46 miliona dinara), praćenja kvaliteta elemenata životne sredine - monitoring (8,3 miliona dinara), zaštite prirode (11,3 miliona dinara), upravljanja ostalim vrstama otpada (1,5 miliona dinara) i za projekat sufinansiranja troškova funkcionisanja Regionalne deponije (91,27 miliona dinara).

Usvojena su i rešenja o davanju saglasnosti na Treću izmenu Programa poslovanja Fondacije za pomoć pri lečenju teško obolele dece i omladine sa finansijskim pokazateljima za 2020. godinu, Zaključak o prihvatanju Izveštaja o poslovanju Fondacije za pomoć pri lečenju teško obolele dece i omladine sa finansijskim pokazateljima za 2020. godinu i Rešenje o davanju saglasnosti na Program poslovanja Fondacije za pomoć pri lečenju teško obolele dece i omladine sa finansijskim pokazateljima za 2021. godinu.

13979_4.jpg

Na današnjoj sednici donet je i Pravilnik o izmenama i dopunama Pravilnika  o načinu i postupku raspodele sredstava za finansiranje programa i projekata udruženja građana u oblasti zaštite životne sredine iz budžeta Grada Subotice, a usvojeno je i Rešenje o izmenama Rešenja o obrazovanju Komisije za koordinaciju inspekcijskog nadzora nad poslovima iz izvorne nadležnosti Grada Subotice.

Donet je i Zaključak o prestanku mandata direktora ustanove kulture Art bioskop „Aleksandar Lifka“ kojim se utvrđuje da Gordani Guberinić prestaje dužnost direktora te ustanove, kao i Rešenje o imenovanju vršioca dužnosti direktora Art bioskopa „Aleksandar Lifka“ kojim se imenuje Aleksandar Toković za vršioca dužnosti direktora ove ustanove.