"Don don" zakupio "Fidelinka Pekaru"
„Fidelinka Pekara“ u stečaju izdata je u zakup slovenačkoj firmi „Don don“, sa ispostavom u Pudarcima. Na taj način otklonjena je bojazan da će snabdevanje grada hlebom da bude ugroženo, sačuvan je brend, više od 95 odsto radnih mesta i obezbeđena garancija da će nakon završetka bankrota postojati najmanje jedna kompanija koja je zainteresovana za kupovinu „Fidelinka Pekare“. Novi zakupac je na današnjoj pres-konferenciji izjavio da „Fidelinka Pekara“ ima dovoljno resursa i obećao nove programe, kao i nastavak dalje proizvodnje i distribucije hleba. Potpisivanjem ugovora o zakupu "Don don" je preuzeo 149 radnika "Fidelinke Pekare", dok je 13, uglavnom iz administracije ili pred penzijom, ostalo bez posla.
Gradonačelnik Subotice Saša Vučinić izrazio je zadovoljstvo što je obezbeđen dalji proizvodni tok u „Fidelinka Pekari“ i istakao da su još prilikom prvog pokušaja uvođenja stečaja uspostavljeni kontakt sa firmom „Don don“, koja je iskazala razumevanje i zainteresovanost za rad „Fidelinke“.
- Stečajni postupak nije nešto što je u rukama lokalne samouprave i ne može da se kontroliše iz Gradske kuće, ali je vrlo važno da kao Grad pokažemo zaintersovanost i potrebu da se ovaj problem prevaziđe, da se obezbedi snabdevanje hlebom. Imao sam i nekoliko razgovora sa lizing kompanijama, da ne povlače opremu dok ne nađemo strateškog partnera. Naišao sam na razumevanje, a podsetio bih da niko u ’Fidelinka Pekari’, niti u drugim zavisnim kompanijama zapravo nije vlasnik prevoznih sredstava, a ni velikog dela opreme, kazao je Vučinić.
On je rekao da je čuo komentare da je „Fidelinka Pekara“ u tuđim rukama i dodao da je to možda i tako, ali da „Fidelinka“ nije od juče u tuđim rukama.
- ’Fidelinka’ ima svoju vlasničku strukturu takvu kakva jeste, ona se menjala u proteklih deset godina više puta, ali ono što me kao čoveka na poziciji na kojoj trenutno jesam raduje je da ovoga puta imamo kompaniju koja je iz branše. U ime Grada i Sindikata želim dobrodošlicu 'Don donu', uz iskrenu nadu da će ovo biti početak duge i uspešne saradnje. Nadam se da će ’Fidelinka’, kao brend, da opstane, dalje se razvija i vrati na lidersku poziciju gde je svojevremeno i bila, naglasio je Vučinić.
Zastupnik zakupca Aleš Mozetič, direktor „Fidelinke Pekare nove“ d.o.o. Pudarci, ocenio je da „Fidelinka“ ima robnu marku i sve potrebne proizvodne resurse, ali da za to nije bilo obezbeđeno tržište. Ova kompanija, rekao je, ima oko 730 hipermarketa u kojima imaju svoje doradne pekare. Prema njegovim rečima, drugi deo asortimana tiče se proizvodnja hleba kojim će „Fidelinka“, osim grada, snabdevati i region do udaljenosti od oko 70 kilometara.
- U Subotici će da se radi jedan deo asortimana smrznutih proizvoda za Sloveniju, Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu, Crnu Goru, Albaniju i Srbiju. U Subotici imamo više nego dugoročni interes. Nama je ovo četvrti pogon u Srbiji. Nadam se da ćemo se pokazati kao dobre gazde, da ćemo biti dobra kompanija za potrošače i dobri poslodavci zaposlenima. Na taj način odužićemo se Gradu i zahvaliti na odličnom prijemu, rekao je Mozetič.