Loading...

+381 13 661-122

Grad Subotica

Aktuelnosti

Održana sednica Gradskog veća

14.07.2011.

Gradsko veće je danas, na 112. sednici usvojilo predlog Odluke o izmenama i dopunama Odluke o budžetu Grada Subotice za 2011. godinu, predlog Odluke o zaduživanju Grada Subotice za finansiranje kapitalnih investicionih rashoda i predlog Odluke o izmeni Plana detaljne regulacije za deo prostora „Banje Palić“, na Paliću. Usvojene tačke dnevnog reda biće upućene na razmatranje Skupštini Grada.

4749_1.jpg

Predlog izmene odluke o budžetu Grada za 2011. godinu izrađen je na osnovu Zaključka o prihvatanju Studije unapređenja sistema javnog gradskog i prigradskog transporta putnika u Subotici, koji je Skupština Grada usvojila na 24. sednici održanoj 14. aprila 2011. godine. Sredstva za finansiranje implementacije Studije obezbediće se iz kredita od poslovne banke u visini do 115 miliona dinara. Rashodi će se realizovati kao kapitalna subvencija JP „Subotica-trans“, koje će nabaviti midibuseve za gradski saobraćaj, opremljene uređajima pasivne bezbednosti, klima uređajima i rampom za invalide, a uvešće i novi elektronski sistem naplate - „tiketing“ sistem.

Usvojen je i predlog Odluke o zaduživanju Grada Subotice za finansiranje kapitalnih investicionih rashoda uzimanjem kredita u ukupnom iznosu do 115 miliona dinara za nabavljanje opreme u cilju implementacije Studije unapređenja sistema javnog gradskog i prigradskog transporta putnika u Subotici. Zaduživanje će se vršiti po Zakonu o javnim nabavkama, a visina zaduživanja je u okvirima koji su propisani Zakonom o javnom dugu i u skladu sa Odlukom o izmenama i dopunama Odluke o budžetu Grada za 2011. godinu.

U oblasti javnog prevoza mora da se učini veliki pomak, a da bi se to uradilo neophodna je kupovina novih autobusa manjih gabarita, smatra gradonačelnik Subotice Saša Vučinić. Uvođenje ekonomičnijih autobusa i novi sistem naplate karata, rekao je, podigći će atraktivnost javnog prevoza.

- U oblasti javnog saobraćaja moramo da učinimo veliki pomak. Da bismo to uradili moramo da kupimo i nove autobuse, ne da bi postojeće zamenili, već da bismo uveli ekonomičnije autobuse manjih gabarita, koji će češće moći da saobraćaju na linijama koje pokrivaju. Takođe je važan i novi sistem naplate karata. I to je jedna od mera, uz tarifni sistem koji smo već usvojili, koja treba da podigne atraktivnost javnog prevoza i prihode javnog preduzeća, kako bi zadržali relativno nizak nivo subvencija koji smo do sada imali. Prethodnih 11 godina minimalno se izdvajalo za JP 'Subotica-trans' i to je jedno nasleđe koje smo zatekli. Ako bi nastavili po ovom principu rada u januaru sledeće godine, kao što sam već rekao na jednoj od prethodnih sednica, mogli bi da konstatujemo da nemamo više sa čime da obavljamo funkciju javnog prevoza, istakao je Saša Vučinić.

Izmena plana detaljne regulacije za deo prostora „Banje Palić“, koji Zavod za urbanizam treba da izradi u roku od sedam meseci, obuhvata objedinjavanje više parcela u jedinstvenu građevinsku celinu površine 8,67 hektara. Reč je o atraktivnom prostoru južno od hotela „Prezident“, između Palićkog i Omladinskog jezera i kompletnom prostoru Muškog štranda.

- Na tom potezu predviđeni su sadržaji 'velnes' i 'spa centra' i 'akva-parka'. Ujedno, prostor na potezu između Krvavog i Palićkog jezera, taj vezni kanal, planom se zadržava kao javna površina, a ovaj prostor će se premostiti pasarelom, kazala je Kornelija Evetović Cvijanov, iz Zavoda za urbanizam.

Naredna sednica Skupština Grada planirana je za 21. jul.