Loading...

+381 13 661-122

Grad Subotica

Aktuelnosti

"Ipsilon krak" na proleće

14.10.2011.

Ministar životne sredine, rudarstva i prostornog planiranja dr Oliver Dulić, gradonačelnik Subotice Saša Vučinić, direktor „Koridora Srbije“ Mihajlo Mišić i vlasnik preduzeća „Borovica“ Dušan Borovica, obišli su danas radove na izgradnji nadvožnjaka na trasi „ipsilon kraka“. Ministar Dulić je, tom prilikom, izjavio da ne postoji više nijedan razlog da „ipsilon krak“ ne bude izgrađen u jednom primerenom roku. Borovica je rekao da će obilaznica oko Subotice biti završena do kraja maja sledeće godine, da izvođači nemaju više nijedan alibi da se brane ako ne izvrše posao i da je ukupna vrednost radova oko 1,8 milijardi dinara.

4926_1.jpg

Oliver Dulić smatra da su radovi na izgradnji obilaznice najbolji odgovor onima koji su 20 godina čekali na ovaj put, a sada broje svaki sekund ili svaki dan zbog čega put do sada nije završen. On je kazao da „ipsilon krak“ nikada ne bi bio stavljen u plan da se gradi paralelno sa završetkom Koridora 10 da u Vladi Srbije nije bilo i Subotičana, i dodao da je to učinjeno bez eksproprijacije i bez završenih projekata.

- Sada su završeni i projekat, i eksproprijacija i ne postoji nijedan razlog da ’ipsilon krak’ ne bude izgrađen u jednom primerenom roku, koji je neophodan da se građevinski radovi završe. Projekti koje širom Srbije vodi Ministarstvo životne sredine, rudarstva i prostornog planiranja pokazatelj su da oni mogu da se završe u roku. I ovaj posao će biti završen. I to nije samo obećanje, to je i moja politička obaveza, kazao je Dulić.

On je najavio da će se izvođači pratiti sve do trenutka dok ova saobraćajnica ne bude puštena u funkciji i ukazao da se industrijska zona u Subotici širi zahvaljujući „ipsilon kraku“.

- Industrijska zona koja se nalazi na ’ipsilon kraku’ intenzivno se popunjava sa veoma ozbiljnim investitorima i mogu da kažem da ćemo ovih dana imati još lepih vesti kada je u pitanju investiranje u Suboticu. Pričamo o stotinama, ako ne i hiljadama radnih mesta koji nas još čekaju, između ostalog, zahvaljujući i ’ipsilon kraku’, ali i lokalnoj samoupravi koja je na vreme i sa velikom efikasnošću odgovorila na sve zahteve investitora. Pričamo o gradu koji je zahvaljujući industrijskoj zoni, ’ipsilon kraku’ i dobroj administraciji postao u ovom trenutku, možda, najbolje mesto za ulaganje u Srbiji. I ono što je Inđija bila pre nekoliko godina, to je danas Subotica, naglasio je ministar Dulić.

Mihajlo Mišić je kazao da će odmah nakon završetka preostalog dela trase na deonici od Horgoša do Novog Sada, mehanizaciju, opremu i izvođače prebaciti na „ipsilon krak“. Prema njegovim rečima, na 23 kilometra „ipsilon kraka“ naći će se pet mostova, od kojih se trenutno grade dva, i isto toliko kružnih tokova. On je naglasio da nigde u Srbiji nisu naišli na takvu podršku lokalne samouprave kao u Subotici, gde su im sve potrebne službe stalno bile na raspolaganju.
- U ovom gradu sve potrebne službe u svakom trenutku su nam bile dostupne i na raspolaganju. Imali smo velikih problema sa eksproprijacijom, u izgradnju ’ipsilon kraka’ naglo smo ušli i uopšte nismo bili pripremljeni. Pomoć koju nam je Grad Subotica pružio bila je zaista jedinstvena, neočekivana i neverovatna. I upravo zahvaljujući toj podršci uspeli smo da rešimo toliko veliki broj parcela. Na ovako dugačkoj trasi mi više nemamo problema, istakao je Mišić. Saša Vučinić je rekao da su Grad Subotica i „Koridori Srbije“ zajednički učestvovali u rešavanju najvećeg problema, a to je salaš Imrea Farkaša.

- Najveći deo rešen je sredstvima ’Koridora Srbije’ i celog ovog projekta, a onaj manji deo, ali ne i manje značajan, preuzeće Grad. Reč je o izgradnji saobraćajnice i trafo-stanice do nove lokacije gde će čovek da se iseli, istakao je Vučinić.

Gradonačelnik Vučinić je i izrazio zahvalnost za ispunjeno obećanje koje se odnosi na rekonstrukciju lokalnih saobraćajnica koje su oštećene tokom radova na izgradnji severnog kraka Koridora 10.