Loading...

+381 13 661-122

Grad Subotica

Aktuelnosti

Priznanje za promociju strategije u privlačenju stranih investicija

14.02.2012.

Na konkursu „Evropski gradovi i regioni budućnosti“ koji tradicionalno raspisuje magazin „fDi Intelligence“, deo „Fajnenšel tajmsa" koji analizira tržišta i pruža vredne informacije onima koji promovišu svoju lokaciju, traže novu biznis lokaciju ili samo analiziraju trendove, Subotica je zauzela deseto mesto u kategoriji promocije strategije gradova u privlačenju stranih direktnih investicija (SDI). U kategoriji top deset regiona, po kriterijumu efektivnosti troškova ulaganja, Vojvodina je ušla među deset najboljih, zauzevši četvrto mesto, dok su Inđija i Sremska Mitrovica, po istom kriterijumu, osvojili drugo i treće mesto.

5324_1.jpg

Gradonačelnik Subotice Saša Vučinić izrazio je zadovoljstvo zbog priznanja koje je Grad dobio od prestižnog magazina. On je ocenio da je to i odraz mišljenja, saznanja i iskustava velikih investitora koji su u poslednje vreme došli u naš grad.

- Sasvim je sigurno da čak ni veliki kritičari ne mogu da ospore validnost tog priznanja, jer se dodeljuje u jednoj izuzetnoj konkurenciji. Ovo je priznanje koje imamo na dve godine i ono zahteva ozbiljan rad da se zadržite na tim pozicijama i napredujete. Već 7. marta, na dodeli tih priznanja u Kanu, na velikom sajmu koji je kada je oblast komercijale u pitanju verovatno najznačajniji na svetu, ostvarićemo prve kontakte koji se odnose na promociju investicionih potencijala Subotice. S druge strane, koristićemo taj logo na sajtovima i promotivnim materijalima. To je dovoljan otklon za svakog ko ima neke nedoumice da li je to grad ili sredina gde treba ulagati ili je to još uvek nešto što je nedovoljno istraženo. U svakom slučaju, ovo je veliko i za mene drago priznanje, naglasio je gradonačelnik Vučinić.

Lista SDI gradova i regiona budućnosti nastala je prikupljenjem podataka u 253 evropska grada i 110 regiona u Evropi. Ocenjivano je šest kategorija: ekonomski potencijali, ljudski resursi, troškovna isplativost, kvalitet života, infrastruktura i biznis klima.

U kategoriji top SDI strategije gradova Subotica je, između ostalog, bila u konkurenciji sa Barselonom, koja je ocenjena kao najbolja destinacija, zatim Lisabonom, Mursijom i Valensijom.