Loading...

+381 13 661-122

Grad Subotica

Aktuelnosti

Svečano promovisana poštanska marka sa motivom Gradske kuće

15.03.2012.

Svečana promocija poštanske marke sa motivom Gradske kuće održana je večeras, u Velikoj većnici Gradske kuće. Prigodna poštanska marka, u okviru serije „Umetnost“, izdata je povodom 100 godina od izgradnje reprezentativnog subotičkog zdanja. Promociji su, između ostalih, prisustvovali ministar kulture, informisanja i informacionog društva Predrag Marković, gradonačelnik Subotice Saša Vučinić, istoričar umetnosti Bela Duranci i brojne druge zvanice iz sveta politike, kulture i umetnosti, filatelije i Pošte.

5508_1.jpg

Marku sa motivom Gradske kuće u opticaj je zvanično pustio generalni direktor JP PTT saobraćaja „Srbije“ Goran Ćirić, koji je istakao da poštanske marke nose svoju poruku, i da izdavanje prigodne poštanske marke sa motivom Gradske kuće pokazuje na koji način Pošta Srbije može da oda priznanje ljudima koji su pre 100 godina iskazali visoku umetničku ambiciju.

- Mi smo prošle godine promovisali prigodnu poštansku marku povodom 100 godina ’Dužijance’, danas povodom 100 godina Gradske kuće, ali smo, uz izuzetnu saradnju sa gradonačelnikom Subotice i lokalnom samoupravom, radili i na ulepšavanju onih prostora koji su važni i za ovaj grad, i za Poštu, i za sve korisnike naših usluga, rekao je Ćirić, i podsetio da su prošle godine na zgradi Pošte 1 uređeni fasada i krov, a rekonstrukcijom prizemlja u Pošti 2 dobijen lep, funkcionalan prostor koji je doprineo i boljoj usluzi.

On je rekao da su u okviru serije „Umetnost“ izdate četiri marke posvećene arhitekturi, i to secesiji u Srbiji: Robni magacin u Beogradu, Telefonska centrala u Beogradu, Hotel „Moskva“ i Gradska kuća u Subotici, i da su nominalne vrednosti 22, 33, 44 i 55 dinara.

Na Gradskoj kući za ovih 100 godina ostao je nepromenjen metalizirajući sjaj eozin pločica, koji je i dan-danas tajna „Žolnai“ fabrike, rekao je Bela Duranci, i dodao da su na tim pločama, u stvari, medaljoni svih tadašnjih zanimanja u Subotici.

- To na jedan simboličan način pokazuje da je Gradska kuća delo jedne građanske klase, u stvari jednog staleža povarošene Subotice i trenutka kapitalizacije toga grada. Gradska kuća nije neki hir, i nije iznjedrena slučajno, već je, zapravo, završnica jednog dužeg perioda. Naime, povarošenje Subotice počinje pre dovođenja železnice. Obeleženo je hotelom ’Pešta’ i pozorištem u isto vreme, što je znak ambicije da se postane grad koji će se postaviti među one koji će predstavljati neke međaše vremena, naglasio je Duranci.

Gradonačelnik Saša Vučinić je rekao kako je saradnja sa Poštom Srbije dobra, da je podrška generalnog direktora Dragana Ćirića veoma značajna i da je zahvaljujući toj saradnji i podršci urađeno nekoliko veoma važnih stvari za Suboticu.

- Na poštanskim markicama obeležili smo jubileje tradicionalne manifestacije ’Dužijanca’ i najznačajnijeg objekta u Subotici, Gradske kuće. S druge strane, imamo dobru saradnju u razvoju koncepta da u našem gradu modernizujemo mrežu poštanskih usluga i da ta mreža bude na nivou 21. veka i kada su usluge u pitanju. Mogu da pohvalim svaki segment saradnje koji smo do sada imali. To pokazuje da ljudi koji danas vode Poštu razmišljaju na isti način kao lokalna samouprava, a to je da zajedničkim snagama modernizujemo i podižemo nivo kvaliteta usluge, istakao je Vučinić, i dodao da je izdavanje poštanske markice iskorak više, jer je tradicionalni način da se simbol svoje zajednice, svog grada, pošalje u najudaljenije krajeve sveta.

Ministar Marković je, između ostalog, kazao da poštanske marke služe da ljudima skrenu pažnju i povežu ih sa onima sa kojima ne mogu da se vide. To, rekao je, nije samo marka, već i pozivnica da se dođe u u jedan od najlepših gradova u Srbiji - Suboticu, i Gradsku kuću.

Seriju maraka „Umetnost“ i kompletnu filatelističku celinu koja obuhvata i četiri koverta prvog dana, a u kojoj se nalazi i marka sa motivom Gradske kuće u Subotici iz 1912. godine, umetnički je obradila Nadežda Skočajić, akademski slikar-grafičar.

Promocija prigodnog izdanja poštanske marke počela je izvođenjem dve numere primadone Tamare Marković, u pratnji pijanistkinje Mirne Mirkostes.