Loading...

+381 13 661-122

Grad Subotica

Aktuelnosti

Izmeštanje teretnog saobraćaja iz centra grada

28.11.2012.

Od 1. decembra 2012. godine saobraćaj za kamione teške preko 7,5 tona će biti zabranjen na teritoriji centra grada, najavili su na pres-konferenciji u Medija-centru Gradske kuće pomoćnik gradonačelnika za oblast investicija i komunalnog uređenja Nebojša Janjić i v. d. direktora Direkcije za izgradnju grada Snežana Pejčić.

6367_1.jpg

Teška teretna vozila će saobraćajnim znacima biti usmeravana na alternativne pravce, kazala je Snežana Pejčić. To praktično znači, rekla je, da će teškim kamionima biti zabranjen saobraćaj od Zagrebačke ulice do Senćanskog puta, odnosno do raskrsnice kod hotela „Patria”, kao i da kamioni koji dolaze Kelebijskim putem i idu prema Javnim skladištima više neće moći da skrenu levo na izlazu iz Zagrebačke ulice već će morati da idu desno, pa Beogradskim putem do Bajnatske ulice iz koje će moći da skrenu levo na Senćanski put i dalje usmere prema Javnim skladištima.

- Kod raskrsnice sa Lošinjskom ulicom imamo nadvožnjak gde mogu da prođu kamioni maksimalne visine do 3,3 metra. Tamo su postavljeni znaci koji ukazuju na to da kamioni koji imaju veću visinu nastavljaju Senćanskim putem do ’Patrije’, gde skreću desno i E-5 putem idu prema Javnim skladištima. Kamioni koji imaju visinu nižu od 3,3 metra mogu na Senćanskom putu da skrenu desno i Lošinjskom ulicom stignu do Javnih skladišta. Kada govorimo o pravcu koji se odnosi na ulazak kamiona u grad sa Palićkog puta, kamioni koji idu na Javna skladišta kod ’Birografike’ skreću levo, a koji nastavljaju put skrenuće levo kod raskrsnice kod hotela ’Patrija’ i Senćanskim putem nastaviti ili prema auto-putu ili, Bajnatskom ulicom, prema Beogradskom putu, rekla je Snežana Pejčić.

Nebojša Janjić je podsetio da je 2007. godine Direkcija za izgradnju od Saobraćajnog fakulteta iz Beograda naručila Studiju poboljšanja saobraćaja u gradu, da je ovom studijom predviđeno izmeštanje teretnog saobraćaja sa područja grada Subotice u nekoliko faza i da je cilj studije povećanje bezbednostgi svih učesnika u saobraćaju, sa akcentom na pešački, biciklistički i kolski saobraćaj.

- Prva faza izmeštanja teretnog saobraćaja iz centra grada je zabrana prolaza teških teretnih vozila ulicom Maksima Gorkog. Druga faza se odnosi na izradu plana detaljne regulacije za izgradnju saobraćajnice od Uređaja za prečišćavanje otpadnih voda do Javnih skladišta. Skupština grada je već donela odluku o izradi plana detaljne regulacije za izgradnju te saobraćajnice, plan je u izradi i očekujemo da bude usvojen 2013. godine. To znači da bismo iduće godine ušli u postupak eksproprijacije i projektovanja, a početkom 2014. i u izgradnju ove saobraćajnice dužine oko 1.500 metara. To bi značilo da bi kompletan širi centar grada bio pošteđen teretnog saobraćaja, rekao je Janjić.

Prema njegovim rečima, konačno rešenje za regulisanje teškog teretnog saobraćaja podrazumeva izgradnju „ipsilon kraka”.

- Svi projekti koji se odnose na izgradnju ’ipsilon kraka’ su gotovi, okončana je i eksproprijacija, izmešteni su svi dalekovodi, potpisan je ugovor i ostaje samo da se taj ugovor realizuje. Izgradnjom ’ipsilon kraka’, teretni saobraćaj bi bio izmešten iz Subotice i imali bismo samo prilaze do industrijskih zona i Javnih skladišta, naglasio je Nebojša Janjić.

U prvoj fazi predviđene su kratkoročne mere, bez nekih velikih ulaganja i građevinskih radova. Postavljeno je nekoliko saobraćajnih znakova u vrednosti od oko 150.000 dinara. Teretni saobraćaj se usmerava sa sedam znakova obaveznog smera, postavljeno je sedam dopunskih tabli koje se odnose na kamione preko 7,5 tona, tri putokaza za Kelebijui i četiri putokaza za Javna skladišta.