Loading...

+381 13 661-122

Grad Subotica

Aktuelnosti

Održana 10. sednica Skupštine grada

28.03.2013.

Odbornici su na današnjoj, 10. sednici Skupštine grada usvojili 20 tačaka dnevnog reda. Donete su odluke o promeni odluka o osnivanju 14 javnih i javno komunalnih preduzeća koje se odnose na usklađivanje sa novim Zakonom o javnim preduzećima. Jednoglasno je usvojena odluka o ostvarivanju prava na naknadu troškova iz gradskog budžeta za treći pokušaj vantelesne oplodnje. Prihvaćen je i Predlog odluke o izmenama Statuta grada Subotice radi izmene odredbe koja uređuje sastav Saveta za međunacionalne odnose u skladu sa Zakonom o lokalnoj samoupravi i radi usklađivanja odredbe koja uređuje nadležnosti Grada sa Zakonom o mladima. Predlog će biti upućen na javnu raspravu.

6684_1.jpg

Usvojene promene odluka o osnivanju javnih i javno komunalnih preduzeća usklađene su sa Zakonom o javnim preduzećima. Organi upravljanja u preduzeću su direktor i Nadzorni odbor koji će imati tri člana, jednog iz preduzeća i dva spoljna člana. Članovi Nadzornog odbora moraju da ispunjavaju određene uslove: da imaju visoko obrazovanje trećeg ili drugog stepena, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, znanje iz oblasti delatnosti preduzeća, najmanje tri godine na rukovodećem položaju i da poseduju stručnost iz oblasti finansija, prava ili korporativnog upravljanja. Direktora i Nadzorni odbor imenuje i razrešava Skupština grada. Mandat direktora i članova Nadzornog odbora traje četiri godine.

Predlogom ove odluke propisano je da je javno ili javno komunalno preduzeće dužno da Statut i druga opšta akta uskladi sa ovom odlukom u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke, da UO preduzeća nastavlja da obavlja poslove Nadzornog odbora utvrđene ovom odlukom do imenovanja predsednika i članova Nadzornog odbora u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima, kao i da ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u „Službenom listu grada Subotice“ osim za „Radio Suboticu”. Prema amandmanu predlagača, odnosno Gradskog veća, odluka za ovo javno preduzeće stupa na snagu danom objavljivanja u „Službenom listu grada Subotice”, uz obrazloženje da je zbog nesmetanog rada preduzeća potrebno imenovati nove vršioce dužnosti glavnih i odgovornih urednika, jer su sadašnjima istekli mandati.

Odbornici su jednoglasno usvojili Odluku o ostvarivanju prava na naknadu troškova iz gradskog budžeta za treći pokušaj vantelesne oplodnje. Usvojenom odlukom pravo na naknadu troškova imaće parovi koji su imali dva neuspešna pokušaja na teret sredstava obaveznog zdravstvenog osiguranja, koji su državljani Srbije, koji imaju prebivalište na teritoriji grada Subotice najmanje godinu dana, koji ispunjavaju zdravstvene kriterijume republičke komisije za vantelesnu oplodnju i pod uslovom da žena u momentu podnošenja zahteva nije navršila 41 godinu života.

Ispunjenost uslova utvrđivaće Komisija koju će imenovati gradonačelnik. U odluci je navedeno 13 zdravstvenih ustanova u kojima je moguće uraditi vantelesnu oplodnju. Prilikom izrade predloga ove odluke u stručnoj konsultaciji sa nedležnima u subotičkoj Opštoj bolnici u obzir je uzeto 50 parova koji su u programu pripreme za treći pokušaj vantelesne oplodnje. Shodno tome, u budžetu Grada je za 2013. godinu planirano 12,6 miliona dinara, odnosno oko 230.000 dinara po jednom pokušaju vantelesne oplodnje. Početak realizacije ovog prava potencijalnim korisnicima biće blagovremeno najavljen

Gradsko veće je, uoči Skupštine, sa dnevnog reda povuklo donošenje Odluke o davanju u zakup poslovnih prostora grada Subotice zbog neophodnosti preciziranja pojedinih odredbi. U vezi s tom odlukom povučeno je i donošenje odluke o izmeni odluke o osnivanju Direkcije za izgradnju grada Subotice, kao i donošenje odluke o izmenama Odluke o utvrđivanju granica prostornog obuhvata u kome se Društvu sa ograničenom odgovornošću za upravljanje turističkim prostorom „Park Palić” poveravaju delatnosti od opšteg interesa u cilju realizacije Master plana Palić.