Loading...

+381 13 661-122

Grad Subotica

Aktuelnosti

Održana 68. sednica Gradskog veća

14.11.2013.

Na današnjoj, 68. sednici Gradskog veća, usvojena je 41 tačka dnevnog reda. Prihvaćeni su i Skupštini grada upućeni na donošenje, između ostalog, Izveštaj o ostvarenju budžeta grada Subotice za period od 1. januara do 30. septembra 2013. godine i predlog Odluke o oslobađanju dela obaveze plaćanja komunalnih usluga za ratne vojne invalide, porodice palih boraca i članove porodica umrlih ratnih vojnih invalida koji su učestvovali u oružanim akcijama posle 17. avgusta 1990. godine.

7444_1.jpg

Devetomesečni izveštaj o ostvarenju budžeta rađen je na osnovu odluke o budžetu koji je u decembru 2012. godine usvojila Skupština grada. U periodu januar-septembar 2013. godine budžet grada Subotice je raspolagao sa sredstvima u visini od 3.237.532.164 dinara, što iznosi 57,17 odsto planiranog godišnjeg obima, a u odnosu na isti period prethodne godine raspolagano je sa 9,47 odsto manje sredstava. U stukturi raspoloživih sredstava preneta neutrošena sredstva iz prethodne godine učestvuju sa 9,71 odsto, odnosno 314,5 miliona dinara. Tekući prihodi budžeta ostvareni su u visini od 2,891 milijardi dinara, što predstavlja 59,31 odsto planiranog obima, a u odnosu na isti period prethodne godine ostvareno je 5,23 odsto manje sredstava. Primanja budžeta ostvarena su u visini od 31, 6 miliona dinara, što predstavlja 5,75 odsto od godišnjeg plana.

Od ukupno raspoloživih sredstava budžeta grada utrošeno je 92 odsto, odnosno 2,988 milijardi dinara. Od planiranog obima rashoda i izdataka izvršeno je 52,77 odsto. U periodu januar-septembar 2013. godine izvršeni su tekući rashodi u visini 2,6 milijardi dinara, izdaci za otplatu javnog duga Grada u iznosu od 109 miliona dinara i kapitalni izdaci u visini od 349 miliona dinara. U okviru socijalne zaštite u prvih devet meseci utrošeno je 130,6 miliona dinara, što je skoro 58 odsto u odnosu na godišnji plan, u okviru opštih javnih usluga 812 miliona dinara, odnosno 55,25 odsto planiranog godišnjeg obima, a u komunalno održavanje i upravljanje gradom utrošeno je 658,5 miliona dinara, što je 43,11 odsto planiranog godišnjeg obima.

Odlukom o oslobađanju dela obaveze plaćanja komunalnih usluga za ratne vojne invalide, porodice palih boraca i članove porodica umrlih ratnih vojnih invalida koji su učestvovali u oružanim akcijama posle 17. avgusta 1990. godine, uređuju se uslovi, način i postupak ostvarivanja prava na oslobađanje dela obaveze plaćanja komunalnih usluga.

Korisnik prava ostvaruje pravo na oslobađanje dela obaveze plaćanja komunalnih usluga iz objedinjenog komunalnog računa, odnosno pojedinačnih računa za komunalne usluge izdate od strane nadležnih javno-komunalnih preduzeća u visini od 50 odsto, izuzev usluge grejanja koju pružaju JKP „Subotička toplana“ i JKP „Suboticagas“.

Gradsko veće usvojilo je i uputilo Skupštini grada na donošenje predloge četiri odluke na osnovu kojih će biti utvrđivani iznosi poreza na imovinu za fizička i pravna lica u narednoj godini. U skladu sa novim Zakonom o porezima na imovinu, kojim se u najvećoj meri menja predmet oporezivanja i poreska osnovica a odredbe koje se odnose na godišnji porez na imovinu primenjuju od 1. januara 2014. godine, Skupština grada ima obavezu da do 30. novembra 2013. donese i objavi u Službenom listu i na zvaničnoj internet strani grada Subotice odluku kojom su se odredile zone, sa naznakom zona koje se smatraju najopremljenijim, odluku o visini stopa amortizacije i odluku o stopama poreza na imovinu, a može da donese i odluku o obavezi podnošenja poreskih prijava.

Na osnovu Zakona, prosečna cena kvadratnog metra odgovarajućih nepokretnosti, kao element za utrđivanje osnovice poreza na imovinu, utvrđuje se po zonama. Odlukom o određivanju zona i najopremljenije zone na teritoriji grada Subotice za potrebe utvrđivanja poreza na imovinu određene su četiri zone u zavisnosti od vrste naselja, komunalne opremljenosti i opremljenosti javnim objektima, saobraćajnoj povezanosti sa centralnim delovima grada Subotice, odnosno sa radnim zonama i drugim sadržajima u naselju. Kao najopremljenija, predviđena je I zona koja obuhvata područja mesnih zajednica Centar I, Centar II i Centar III. Stopa amortizacije i stope poreza na imovinu nisu menjane u odnosu na prošlu godinu. Predviđena je i obaveza podnošenja poreskih prijava za fizička lica, u periodu od 1. januara do 31. marta naredne godine.

Na sednici Gradskog veća usvojena su i Skupštini grada upućena na donošenje i rešenja o imenovanju vršioca dužnosti direktora JKP „Čistoća i zelenilo“ i JKP „Pogrebno“. Za v. d. direktora JKP „Čistoća i zelenilo“ imenovan je dipl. inženjer građevine Josip Kovač Striko, a za v. d. direktora JKP „Pogrebno“ dipl. pravnik Vesna Prćić. Josip Kovač Striko će obavljati dužnost od 1. decembra 2013. godine, a Vesna Prćić od 1. januara 2014. godine do imenovanja direktora JKP „Čistoća i zelenilo“ i JKP „Pogrebno“, a najduže šest meseci od dana njihovog imenovanja.

Dnevni red 68. sednice Gradskog veća (ovde).