Loading...

+381 13 661-122

Grad Subotica

Aktuelnosti

Racionalnije trošenje sredstava

07.02.2014.

Na današnjoj pres-konferenciji u Medija-centru Gradske kuće gradonačelnik Subotice Jene Maglai govorio je o radu zimske službe u periodu od 30. januara do 3. februara 2014. godine, kada su vetar olujne jačine i snežni nanosi prouzrokovali velike probleme u saobraćaju na više putnih pravaca u Vojvodini, racionalizaciji u trošenju budžetskih sredstava i uštedama ostvarenim u protekla dva i po meseca, smanjenju broja zaposlenih u lokalnoj samoupravi i reviziji i davanju u zakup poslovnih prostora na kojima pravo javne svojine ili pravo korišćenja ima grad Subotica.

7712_1.jpg

Jene Maglai je rekao da je zimska služba, kada je došao na dužnost gradonačelnika, već bila poverena JKP „Čistoća i zelenilo” i da se nakon razgovora sa nadležnima iz Direkcije za izgradnju grada, koja je bila zadužena da sprovodi nadzor nad radom zimske službe, ispostavilo da bi rad zimske službe, za period od 15. novembra 2013. do 15. marta 1014. godine, trebalo da košta oko - 60 miliona dinara.

- Posle razgovora sa nadležnima iz naših javnih preduzeća, koji su trajali oko mesec dana, uspeli smo da troškove koji se odnose na rad zimske službe svedemo na realnih 32 miliona dinara, što znači da je za rad zimske službe iz budžeta grada Subotice potrebno da se izdvoji oko 50 odsto manje sredstava nego što je planirano, kazao je gradonačelnik Maglai.

Pomogli na putevima za koje nisu nadležni

On je istakao da je zadovoljan radom zimske službe, koja je, kako je rekao, imala težak ispit u periodu od četvrtka, 30. januara, do ponedeljka, 3. februara 2014. godine.

- U četvrtak, 30. januara, oko 15 časova, zimska služba je krenula sa radom i tada je bilo angažovano pet kamiona. Međutim, kada se ispostavilo da je problem sa smetovima i jakim vetrom mnogo veći priključeno je još pet kamiona. U četvrtak uveče angažovano je još osam ultova, tako da je od četvrtka oko ponoći do ponedeljka popodne bez prekida radilo 10 kamiona i osam utovarivača, rekao je Jene Maglai.

Prema njegovim rečima, lokalna samouprava je, u subotu posle podne, angažovanjem podizvođača JKP „Čistoća i zelenilo“, uputila četiri mašine na auto-put E-75 koje su kod žedničke petlje pomogle da se oslobodi kolona od oko stotinak zavejanih putničkih vozila, autobusa i kamiona.

- U nedelju smo, pored održavanja lokalnih saobraćajnica, pomogli kompaniji ’Vojput’ da se probije put od Bajmoka prema Mišićevu, kao i na probijanju puta od Mišićeva do petlje prema Tavankutu. Jedan utovarivač je poslat da pomogne u razbijanju smetova od Crvenog sela prema Maloj Bosni, a sa određenim brojem mašina pomogli smo i na deonici magistralnog puta M-22 između Starog Žednika i Bačke Topole, rekao je Maglai.

Lokalna samouprava je zadužena da održava saobraćajnice u gradu i prigradskim naseljima, kao i lokalne puteve, podsetio je, i naglasio da ti putevi nijednog trenutka nisu bili zavejani.

- U nadležnosti grada Subotice nije održavanje auto-puta E-75 i magistralnih puteva na kojima su bili najveći problemi. Te saobraćajnice su u nadležnosti 'Puteva Srbije', podvukao je Jene Maglai.

Ostvarene značajne uštede

Govoreći o racionalizaciji troškova, gradonačelnik Maglai je istakao da je reprezentacija u decembru 2013. smanjena na jednu trećinu u odnosu na decembar 2012. godine.

- U 2012. godini za reprezentaciju je izdvojeno 4,3 miliona dinara, a u 2013. godini više od 2,3 miliona dinara. Ove godine javna nabavka za male vrednosti će biti znatno ispod ovih vrednosti. Smatram da grad na godišnjem nivou ne treba da kupuje 60 litara viskija, 90 litara ’gorkog lista’, više od jedne tone kafe i razno-razne sokove u vrednosti od više stotina hiljada dinara, rekao je Maglai.

Tokom decembra prošle i januara ove godine, dodao je, smanjeni su izdaci za potrošnju goriva za 500.000 dinara, a u januaru 2014. godine, u odnosu na januar 2013. godine, ti troškovi su prepolovljeni.

- Ukupna potrošnja goriva u JKP ’Čistoća i zelenilo’ u 2013. godini je, u odnosu na 2012. bila manja za 277.158 litara. Potrošnja goriva je za godinu dana smanjena za 300.000 evra, a ja sam uveren da će u 2014. godini ta potrošnja biti još manja, uz isti obim posla i obaveza koje bi JKP ’Čistoća i zelenilo’ trebalo da obavi, smatra Jene Maglai.

On je naglasio da je broj zaposlenih u lokalnoj samoupravi smanjen za 20 na taj način da ljudima za koje je procenjeno da nisu potrebni, a koji su bili angažovani ugovorima o privremenim i povremenim poslovima, ili ugovorima na određeno vreme, nisu produženi ugovori, dok je određeni broj ljudi otišao u penziju.

- Nismo za sada primili nijednog novog zaposlenog u Gradsku kuću. Moraću da primim nekoliko ljudi vezano za internu reviziju i ostale službe, ali je evidentno da smo počeli prvi put da smanjujemo broj zaposlenih, a ne da ih povećavamo, rekao je Maglai.

Funkcionerima lokalne samouprave ukinuta je privilegija besplatnog korišćenja parking-prostora na parkinzima kod Otvorenog univeziteta i Gradske kuće, saopštio je Jene Maglai, i dodao da dok je on gradonačelnik više nikome neće biti plaćene parking karte, jer je grad Subotica, na godišnjem nivou, za 23 funkcionera koji su 2013. besplatno koristili parking platio 750.000 dinara.

Revizija poslovnih prostora

Kod poslovnih prostora, naglasio je gradonačelnik Maglai, napravljena je ozbiljna revizija: u oko 100 poslovnih prostora izvršena je kontrola, a za 78 poslovnih prostora poslati ugovori o raskidu zato što ili nisu plaćani, ili nisu radili ili su izdavani u podzakup.

- Polako počinjemo da pravimo red i u ovoj oblasti. Raspisana je licitacija za 43 poslovna prostora i prvi rezultati se već vide: u januaru 2013. godine prihod od izdavanja bio je 4,6 miliona dinara, a u januaru 2014. godine preko 5,7 miliona dinara. Dao sam nalog i Direkciji za izgradnju grada da mi pripremi odluke vezane za korišćenje javnih površina što se tiče bilborda i reklamnih materijala i u narednih mesec i po do dva hoću da uredim i tu problematiku, najavio je Jene Maglai, i dodao da postoje veliki problemi sa korišćenjem prostora u zgradi Jadrana, visokim i neplaćenim računima za grejanje i struju, kao i sa korišćenjem kancelarija u Novoj opštini i na Otvorenom univerzitetu.

Gradonačelnik Maglai je rekao da je Gradsko veće, na nedavno održanoj sednici, donelo odluku da je lokalna samouprava zainteresovana za kupovinu jednog poslovnog objekta u Štrosmajerovoj ulici, i podvukao da grad Subotica nije kupio taj poslovni objekat.

- Mi, po zakonu, imamo pravo preče kupovine i trebalo je da se izjasnimo da li smo zainteresovani da kupimo taj objekat nakon što je stigla ponuda, poslata 31. decembra. Poreska uprava je procenila da taj objekat vredi blizu 500.000 evra, a mi smo dobili ponudu da ga otkupimo za 350.000 evra. Sada imamo više pravno-formalnih problema sa advokatskom kancelarijom koja prodaje taj objekat. Očigledno je da i nije bila prava namera da se taj objekat proda Gradu nego nekom drugom, zaključio je Maglai.

Jene Maglai je poručio da dok je on gradonačelnik Subotice neće biti ni prodaje ni zamene za neke druge nekretnine poslovnih prostora koji su na ekskluzivnim lokacijama u gradu nego da će se ta vredna imovina sačuvatiu za generacije koje dolaze.