Loading...

+381 13 661-122

Grad Subotica

Aktuelnosti

Grad isplatio skoro sva dugovanja za 2013. godinu

14.03.2014.

- U januaru i februaru 2014. godine ostvarili smo 564 miliona dinara priliva u gradsku kasu, po raznim osnovama. Računajući i neutrošena namenska sredstva zaključno sa 31. decembrom 2013. godine, u iznosu od 260 miliona dinara, u prva dva meseca ove godine na raspolaganju smo imali više od 800 miliona dinara budžetskih sredstava. Rashodi u tom periodu bili su 603 miliona dinara. Uglavnom smo servisirali tekuće obaveze i zaključno sa 28. februarom raščistili sva dugovanja grada Subotice za 2013. godinu, istakao je gradonačelnik Subotice Jene Maglai na današnjoj pres-konferenciji u Medija-centru Gradske kuće.

7828_1.jpg

Uz konstataciju da je, možda, ostalo da se izmiri nešto sitnih obaveza i da su krupnija dugovanja prema ustanovama i javnim preduzećima čiji je grad Subotica osnivač regulisana u stopostotnom procentu, Jene Maglai je naveo da je isplaćena poslednja rata za prošlogodišnje asfaltiranje u iznosu od 20 miliona dinara i 14,5 miliona dinara za izgradnju vodovodne infrastrukture u bivšoj kasarni „Petar Drapšin“, kao i da je 155 miliona dinara plaćeno za javne usluge.

- Za razvoj zajednice platili smo 168 miliona dinara i to se prvenstveno odnosi na obaveze koje servisira Direkcija za izgradnju grada. Za obaveze u kulturi, sportu i medijima platili smo više od 83 miliona dinara, a za predškolsko, osnovno i srednjoškolsko obrazovanje 141 milion dinara, rekao je gradonačelnik Maglai.

Gde je 220.000 evra iz gradskog Fonda za razvoj privrede?

Prihodi u januaru bili su nešto manji, a u februaru dobri, ocenio je Jene Maglai, izrazivši istovremeno zahvalnost svim građanima Subotice koji su u januaru i februaru platili poreze i uredno izmirili svoje obaveze.

- Iz tog razloga i smatram da je potrebno da saopštim ove podatke da bi ljudi znali na koji način i kako se raspolaže sa njihovim sredstvima, naglasio je gradonačelnik Maglai.

Akcija tokom koje je objavljen spisak poreskih dužnika donela je neki rezultat, smatra Jene Maglai. Poreski dužnici, dodao je, delom i fizička i pravna lica, platili su više od 11 miliona dinara, a 220 poreskih dužnika je posle objavljivanja spiska u februaru ove godine regulisalo u celosti, ili delimično, svoje obaveze.

Prema njegovim rečima, do sada je podneto 16.000 poreskih prijava, a na osnovu tih prijava 100 lica, ili pravnih subjekata, pojavili su se kao novi poreski obveznici.

Interesantno je, smatra gradonačelnik Maglai, da je u ranijem periodu postojao gradski Fond za razvoj privrede iz kojeg su 2009. godine poslednji put deljena sredstva malim privrednicima, a sada, posle pet godina, ispostavilo se da u taj Fond nisu vraćena sredstva u visini od 220.000 evra.

- Pet godina nikoga u Gradskoj kući nije interesovalo da imamo potraživanja u iznosu od 220.000 evra prema određenim pravnim subjektima i fizičkim licima koji su uzeli kredite, a nisu ih platili. Dao sam nalog da se i to pitanje reši. Sva ta lica će morati da vrate kredite, a ima indicija da su neki krediti uzeti s namerom da se ne vrate, naglasio je Jene Maglai.

Rešavanje statusa zgrade Jadrana, Otvorenog univerziteta i Nove opštine

Kad je reč o poslovnim prostorima, rekao je, u februaru 2013. fakturisani su računi za 367 poslovnih prostora, a u februaru 2014. godine za 399 poslovnih prostora.

- Izdali smo, početkom marta, novih 12 poslovnih prostora, a u neposrednoj pogodbi izdata su još tri poslovna prostora. Izdavanje samo ovih 12 poslovnih prostora na godišnjem nivou donosi povećanje prihoda u iznosu od pet miliona dinara. Prihodi po osnovu zakupa od poslovnih prostora nešto su se povećali, ali trebalo bi uzeti u obzir da je grad ostao bez 18 poslovnih prostora koji su u postupku restitucije vraćeni vlasnicima, kazao je Jene Maglai.

On je naglasio da se rešava i pitanje statusa zgrade Jadrana, Otvorenog univetziteta i Nove opštine, gde lokalna samouprava, kako je rekao, ima velike izdatke kada je reč o režijskim troškovima.

- Za januar smo, na Otvorenom univezitetu, imali račune u iznosu od preko 600.000 dinara, a u zgradi Jadrana preko 400.000 dinara, za režijske troškove, a ne naplaćujemo ni dinara iz tih objekata. Neki naši objekti, ili poslovni prostori, u zgradi Jadrana su prazni ili su bili izdavani od strane nekih naših ustanova ili pravnih subjekata koji nemaju nikakvih dodirnih tačaka sa vlasništvom nad tim poslovnim prostorima. I ta pitanja sada raščišćavamo, istakao je gradonačelnik Maglai.

Revizija šest javnih preduzeća

S obzirom na to da ni dva meseca nakon podnošenja krivične prijave Policijskoj upravi i Osnovnom javnom tužilaštvu u Subotici protiv N. N. lica u JKP „Čistoća i zelenilo” zbog brojnih nezakonitosti na štetu JKP „Čistoća i zelenilo” i gradskog budžeta, nije dobio nikakav izveštaj niti obaveštenje šta su nadležni državni organi po tom pitanju preduzeli, Jene Maglai je rekao da je ispred lokalne samouprave pokrenuo postupak i da je u transparentnom postupku javne nabavke izabrano licencirano preduzeće koje će od sledeće nedelje početi temeljnu reviziju, u prvom krugu, šest javnih preduzeća.

- Nadam se da ćemo za mesec ili dva dobiti prve izveštaje gde ćemo, u preduzećima gde se radila revizija, znati šta se dešavalo i kako su ta preduzeća poslovala. U sledećih šest meseci obaveza licencirane firme je da odradi kompletnu reviziju za tih šest javnih preduzeća. Ovo je i poruka svim direktorima i rukovodiocima javnih preduzeća da mogu da računaju na drugačiji odnos lokalne samouprave prema njihovom radu i kontroli njihovog rada, naglasio je gradonačelnik Maglai, i dodao da će se, ukoliko se ispostavi da u preduzećima u kojima je rađena revizija ima ozbiljnih problema kada je reč o njihovom radu i zakonitom funkcionisanju, revizija raditi u svim javnim i javno-komunalnim preduzećimа.

On je podvukao da se revizija ne radi po pripadnosti strankama, jer su direktori šest javnih preduzeća u kojima će se raditi revizija kako iz Saveza vojvođanskih Mađara tako i iz drugih partija, da neće trpeti fingirane završne račune, u smislu iskazivanja dobiti u nekim minimalnim iznosima, i da bi direktori javnih i javno-komunalnih preduzeća trebalo da rade kao privatni preduzetnici – efikasno, da donose dobit ovom gradu i da usluge pružaju po realnim cenama i kvalitetno.

Gradonačelnik Jene Maglai je najavio da će, za nekoliko meseci, u gradski budžet pristići prvi prihodi od bilborda, a za devet meseci, iako je situacije komplikovanija, i prvi prihodi od iskopavanja peska. On je dodao da je javna nabavka za video-nadzor u planu i da će se uskoro znati, kada je reč i o saobraćaju i o javnoj bezbednosti, koliko je kamera postavljeno na javnim površinama i na važnijim raskrsnicama.